četrtek, 20 junija, 2024
29.5 C
Kamnik
29.5 C
Kamnik
četrtek, 20 junija, 2024
29.5 C
Kamnik
četrtek, 20 junija, 2024
29.5 C
Kamnik
četrtek, 20 junija, 2024
DomovAktualnoV trzinskem KUD-u dve premieri

V trzinskem KUD-u dve premieri

Trzinski gledališčniki so v letošnji marec vstopili še posebej močno. Temu botruje tudi dejstvo, da v KUD-u Franc Kotar Trzin letos obeležujejo že 100. sezono uspešnega delovanja, kar so pospremili s premierno izvedbo dela neznanega avtorja, Burke o jezičnem dohtarju, ki jo je Otroška gledališka skupina SHOW izvrstno predstavila, medtem ko so odrasli gledališčniki na oder postavili priredbo dramskega dela Dogodek v mestu Gogi.


Zgodbo Burke o jezičnem dohtarju je za namene tokratne izvedbe priredila in tudi režirala Saša Hudnik, za oblikovanje je poskrbela Brigita Ložar, osvetljavo in ton sta priskrbela Robin Kleindienst in Oliver Wagner, glasbo za uprizorjeno burko pa je prispeval Igor Razpotnik ml.Četudi so odrsko uprizoritev oživeli mladi igralci, so ti dokazali, da zmorejo prikazati in dodobra razčleniti tudi najbolj zahtevne vsebine, da se ne bojijo polemičnih tematik, da z odločnostjo, predanostjo in izjemnimi igralskimi veščinami lahko poosebijo tako elemente farse kot tudi vse ključne prvine burke, hkrati pa vseskozi ohranjajo potrebno stopnjo satire.

Priča smo bili številnim primerom položajske in besedilne komike, ki sta tipični lastnosti prikazane dramske igre, ki so jih mladi igralci edinstveno prenesli občinstvu, ki se je tako skozi njihovo igro brez težav vživelo v samo zgodbo, in jezične igre, za katere sta poskrbela glavna protagonista, sloviti Dohtar in pregnani trgovec, vsekakor pa so to še dodatno okrepili vsi ostali nastopajoči, ki so poskrbeli, da smo si srednjeveško igro lahko ogledali v sodobnih okvirjih, s poudarkom na dejstvu, da določene tematike ne zastarajo, saj tudi sodobno družbo gradijo “temelji”, ki so se jih zavedali že pred več sto leti.

Burka o jezičnem dohtarju, predstava KUD Franc Kotar Trzin
Foto: Barbara Kopač

Neverjetno izkušnjo so vikend zatem še nadgradili odrasli gledališčniki, ki so tokrat na oder KUD-a Franc Kotar Trzin postavili priredbo vsem poznanega dramskega dela Slavka Gruma Dogodek v mestu Gogi. Za režijo odlične igre je poskrbela Tatjana Peršuh, scenografijo je uredila Nina Goropečnik, kostume je prispevala Barbara Bajc, glasbo je tudi tokrat spisal Igor Razpotnik ml., enako sta svoje veščine za upravljanje luči in tona prispevala Robin Kleindienst in Oliver Wagner, za oblikovanje tiskovin je poskrbela Ksenija Strnad Kralj, igro pa sta sofinancirala Občina Trzin in JSKD.

Grumova zgodba je najbrž poznana vsem. Mesto Gogo povezujemo z izprijenostjo, zdolgočasenostjo, hkrati pa z neumornim, a nesmiselnim pričakovanjem preobrata, nečesa novega, svežega. Jasno je namreč, da se v mestu nič ne dogaja in se nič ne bo zgodilo. Poželenje obstaja, privoščljivost se stopnjuje, frustracije zaradi neizpolnjenih sanj in/ali fantazij obsedejo prebivalce, ki sobivajo, a vendar so povezani le površinsko. Pristnih stikov nimajo niti se ne trudijo za poglobljene odnose. Vsakršna komunikacija je skorajda vsiljena/prisilna, odzivi delujejo vnaprej določeno, zgodba je predstavljena na grotesken, a grozljivo resničen način.

Dogodek v mestu Gogi, KUD Franc Kotar Trzin
Foto: Barbara Kopač

Igralska zasedba se je tokrat še posebej odrezala. Da so uspeli na odru prikazati bit Grumovega dela, ki velja za njegovo najboljšo dramo in je bila na slovenskih odrih uprizorjena že ničkolikokrat, je resničen dosežek. Ne le, da so se igralci poglobili v svoje vloge, dejansko so v samo dogajanje pritegnili celotno občinstvo. Dihali smo z nemoralnim, popolnoma razvratnim delovanjem posameznih likov, se vživeli v boleče spomine glavne junakinje ter povezovali koščke resnično izprijene sestavljanke.

Igralci so nam na slikovito boleč način prikazali življenje, delo in smrt v mestu Gogi, kjer se nič ne dogaja. Nič se ne dogaja, nič se ne zgodi, nič se ne spremeni. Pa vendar junaki drame pričakujejo zaplet, stopnjevanje in razplet. Čeprav je vsem jasno, da se v mestu Gogi nič ne spremeni. Razen, ko naposled se. Ko se v zadušljivem mestu zgodi nekaj, kar se ne bi smelo zgoditi. Kar se niti ne more zgoditi. Tedaj pa vsa tista notranja zavrtost šele privrši na plano. Če smo mislili, da smo prej poznali pomen besede izprijenost, se ta v pravi luči pokaže šele, ko se v mestu, kjer se nikdar nič ne zgodi, nekaj, kar se ne sme in ne more zgoditi, dejansko zgodi.

Nič čudnega, da je bila premierna uprizoritev razprodana, čim se je razvedelo, da prihaja na oder KUD-a Franc Kotar Trzin. Obiskovalci so na podlagi preteklih izkušenj vedeli, da se lahko nadejajo izvrstne predstave. Nekaj ljudi je sicer ostalo pred vrati, a brez skrbi, predstava bo kmalu vnovič razveseljevala obiskovalce KUD-a, zato le pozorno spremljajte njihovo spletno stran in družbena omrežja, saj bo tudi ob ponovitvenih predstavah treba vstopnice vnaprej rezervirati. Če ne želite tvegati in vnovič ostati praznih rok.

Barbara Kopač

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
broken clouds
29.5 ° C
30.2 °
28.1 °
54 %
2.1kmh
75 %
čet
30 °
pet
33 °
sob
25 °
ned
24 °
pon
27 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano

DomovAktualnoV trzinskem KUD-u dve premieri

V trzinskem KUD-u dve premieri

Trzinski gledališčniki so v letošnji marec vstopili še posebej močno. Temu botruje tudi dejstvo, da v KUD-u Franc Kotar Trzin letos obeležujejo že 100. sezono uspešnega delovanja, kar so pospremili s premierno izvedbo dela neznanega avtorja, Burke o jezičnem dohtarju, ki jo je Otroška gledališka skupina SHOW izvrstno predstavila, medtem ko so odrasli gledališčniki na oder postavili priredbo dramskega dela Dogodek v mestu Gogi.


Zgodbo Burke o jezičnem dohtarju je za namene tokratne izvedbe priredila in tudi režirala Saša Hudnik, za oblikovanje je poskrbela Brigita Ložar, osvetljavo in ton sta priskrbela Robin Kleindienst in Oliver Wagner, glasbo za uprizorjeno burko pa je prispeval Igor Razpotnik ml.Četudi so odrsko uprizoritev oživeli mladi igralci, so ti dokazali, da zmorejo prikazati in dodobra razčleniti tudi najbolj zahtevne vsebine, da se ne bojijo polemičnih tematik, da z odločnostjo, predanostjo in izjemnimi igralskimi veščinami lahko poosebijo tako elemente farse kot tudi vse ključne prvine burke, hkrati pa vseskozi ohranjajo potrebno stopnjo satire.

Priča smo bili številnim primerom položajske in besedilne komike, ki sta tipični lastnosti prikazane dramske igre, ki so jih mladi igralci edinstveno prenesli občinstvu, ki se je tako skozi njihovo igro brez težav vživelo v samo zgodbo, in jezične igre, za katere sta poskrbela glavna protagonista, sloviti Dohtar in pregnani trgovec, vsekakor pa so to še dodatno okrepili vsi ostali nastopajoči, ki so poskrbeli, da smo si srednjeveško igro lahko ogledali v sodobnih okvirjih, s poudarkom na dejstvu, da določene tematike ne zastarajo, saj tudi sodobno družbo gradijo “temelji”, ki so se jih zavedali že pred več sto leti.

Burka o jezičnem dohtarju, predstava KUD Franc Kotar Trzin
Foto: Barbara Kopač

Neverjetno izkušnjo so vikend zatem še nadgradili odrasli gledališčniki, ki so tokrat na oder KUD-a Franc Kotar Trzin postavili priredbo vsem poznanega dramskega dela Slavka Gruma Dogodek v mestu Gogi. Za režijo odlične igre je poskrbela Tatjana Peršuh, scenografijo je uredila Nina Goropečnik, kostume je prispevala Barbara Bajc, glasbo je tudi tokrat spisal Igor Razpotnik ml., enako sta svoje veščine za upravljanje luči in tona prispevala Robin Kleindienst in Oliver Wagner, za oblikovanje tiskovin je poskrbela Ksenija Strnad Kralj, igro pa sta sofinancirala Občina Trzin in JSKD.

Grumova zgodba je najbrž poznana vsem. Mesto Gogo povezujemo z izprijenostjo, zdolgočasenostjo, hkrati pa z neumornim, a nesmiselnim pričakovanjem preobrata, nečesa novega, svežega. Jasno je namreč, da se v mestu nič ne dogaja in se nič ne bo zgodilo. Poželenje obstaja, privoščljivost se stopnjuje, frustracije zaradi neizpolnjenih sanj in/ali fantazij obsedejo prebivalce, ki sobivajo, a vendar so povezani le površinsko. Pristnih stikov nimajo niti se ne trudijo za poglobljene odnose. Vsakršna komunikacija je skorajda vsiljena/prisilna, odzivi delujejo vnaprej določeno, zgodba je predstavljena na grotesken, a grozljivo resničen način.

Dogodek v mestu Gogi, KUD Franc Kotar Trzin
Foto: Barbara Kopač

Igralska zasedba se je tokrat še posebej odrezala. Da so uspeli na odru prikazati bit Grumovega dela, ki velja za njegovo najboljšo dramo in je bila na slovenskih odrih uprizorjena že ničkolikokrat, je resničen dosežek. Ne le, da so se igralci poglobili v svoje vloge, dejansko so v samo dogajanje pritegnili celotno občinstvo. Dihali smo z nemoralnim, popolnoma razvratnim delovanjem posameznih likov, se vživeli v boleče spomine glavne junakinje ter povezovali koščke resnično izprijene sestavljanke.

Igralci so nam na slikovito boleč način prikazali življenje, delo in smrt v mestu Gogi, kjer se nič ne dogaja. Nič se ne dogaja, nič se ne zgodi, nič se ne spremeni. Pa vendar junaki drame pričakujejo zaplet, stopnjevanje in razplet. Čeprav je vsem jasno, da se v mestu Gogi nič ne spremeni. Razen, ko naposled se. Ko se v zadušljivem mestu zgodi nekaj, kar se ne bi smelo zgoditi. Kar se niti ne more zgoditi. Tedaj pa vsa tista notranja zavrtost šele privrši na plano. Če smo mislili, da smo prej poznali pomen besede izprijenost, se ta v pravi luči pokaže šele, ko se v mestu, kjer se nikdar nič ne zgodi, nekaj, kar se ne sme in ne more zgoditi, dejansko zgodi.

Nič čudnega, da je bila premierna uprizoritev razprodana, čim se je razvedelo, da prihaja na oder KUD-a Franc Kotar Trzin. Obiskovalci so na podlagi preteklih izkušenj vedeli, da se lahko nadejajo izvrstne predstave. Nekaj ljudi je sicer ostalo pred vrati, a brez skrbi, predstava bo kmalu vnovič razveseljevala obiskovalce KUD-a, zato le pozorno spremljajte njihovo spletno stran in družbena omrežja, saj bo tudi ob ponovitvenih predstavah treba vstopnice vnaprej rezervirati. Če ne želite tvegati in vnovič ostati praznih rok.

Barbara Kopač

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
broken clouds
29.5 ° C
30.2 °
28.1 °
54 %
2.1kmh
75 %
čet
30 °
pet
33 °
sob
25 °
ned
24 °
pon
27 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano