»Poskusiš. Raziskuješ. Razmišljaš. Spet poskusiš. Preizkusiš. Vmes narediš napako. A iz napake se nekaj naučiš, zato spet poskusiš … dokler ne uspe. Treba je vztrajati. Če se nekaj odločiš, potem je to treba tudi izpeljati.« Tako Špela Pibernik opisuje razvoj novih izdelkov, ki pod blagovno znamko Love2Bake nastajajo v Mengšu. S partnerjem Klemnom Habatom sta že dlje časa sanjala, da bi imela lastno podjetje, pred tremi leti pa je le prišel čas, da stopita na skupno poslovno pot. Ker sta se usmerila v prehransko industrijo, nihče od njiju pa ni izobražen v teh smeri, sta morala na svoji poti preskočiti marsikatero oviro. A danes v kleti družinske hiše v Mengšu nastajajo odlični zamrznjeni izdelki; zaenkrat testo za pico z drožmi in cimetove rolice z drožmi, že kmalu pa bo luč sveta ugledal tudi nov, edinstven izdelek.
Čeprav sta Špela in Klemen že dlje časa iskala ideje, ki bi ju popeljale po skupni poslovni poti, je tisto pravo prinesla šele epidemija koronavirusa. Ker so bile restavracije zaprte, sta veliko kuhala doma in Klemen se je navdušil nad picami. Priprava testa jima je vsakič vzela precej časa, zato ste se odločila, da ga vnaprej zamesita in zamrzneta. Glas o njunem dobrem testu se je hitro razširil, tako da sta ga začela pripravljati tudi za sorodnike in prijatelje. »Kar naenkrat sva imela 50 naročil. Potem sva si kupila malo večji mešalnik in začela s proizvodnjo; uredila sva si jo kar v kleti, kjer sva sama in s pomočjo družinskih članov položila nove ploščice, napeljala vodo in elektriko ter kupila rabljene gospodinjske pripomočke oziroma aparate, ki sva jih potrebovala za izdelavo testa,« se Špela spominja začetkov, ki so bili zaradi storjenih napak zabavni, predvsem pa poučni. »Ko sva prvič zamesila testo v velikem, 200-kilogramskem mešalniku, nama ga je razmetalo, saj je imel mešalnik, privoščila sva si lahko le rabljenega, samo eno prestavo. Nič ali polno, to sta bili edini možnosti. Testo je bilo po stenah, na tleh, samo po stropu ga ni bilo. Čistila sva dve uri, da sva lahko zopet začela. Ob drugem začetku nisva upoštevala, da je mešalnik močnejši kot najin majhen, stari, zaradi česar je bila notranja temperatura testa veliko višja. Testo sva spravila v posode in jih postavila v hladilnik, kjer naj bi testo vzhajalo do naslednjega dne. Navajena sva bila, da je do jutra testo vzhajalo ravno do roba posode. A ko sva naslednje jutro odprla hladilnik, so bile vse posode odprte, testo je lezlo povsod … Kot v grozljivki,« se smeji Špela.
Prva zavrnitev je bolela
Sprva sta za pripravo testa uporabljala kvas, dokler jima prijateljica ni omenila droži. Odločila sta se, da poskusita. »Na začetku sva na kuhinjskem pultu imela kozarčke, na katerih sva označevala rast testa. Trajalo je en mesec, a kar naenkrat je uspelo: droži so bile tu!« pravi Špela. Navdušena sta bila nad nekoliko drugačnim okusom in lahkostjo testa z drožmi. »Ker so bili odzivi na najino testo odlični, hkrati pa se nama je testo za pico z drožmi zdelo tudi dobra poslovna ideja, sva se odločila, da poskusiva,« se spominja Špela. Pogumno in samozavestno sta se prijavila v znano televizijsko poslovno tekmovanje Štartaj Slovenija. »Imava prikupno družino, najina poslovna zgodba je simpatična, najin izdelek je odličen … niti pomislila nisva na zavrnitev,« se spominja Špela. A ravno to se je zgodilo in ta prva zavrnitev ju je streznila ter postavila na realna tla, toda hkrati ju je, ko je prvi šok minil, tudi na novo motivirala. Kljub vsemu sta se odločila, da s poslovno idejo nadaljujeta. Polona Štolfa iz kamniške Zlate ptičke je bila med prvimi, ki je v njunem testu prepoznala dober izdelek, nedolgo za tem pa so po njem začeli povpraševati tudi v drugih butičnih trgovinah. Danes se vsi njuni izdelki – poleg zamrznjenega testa za pico so trenutno na voljo še zamrznjene cimetove rolice (tudi z drožmi) – v naši regiji prodajajo v Zlati ptički in trgovini Gušt v Domžalah ter v spletni trgovini Gajbica.
Pomembna je podpora podjetniške skupnosti
Na začetku poslovne poti sta skoraj toliko kot odlična poslovna ideja oz. izdelek pomembna tudi podpora in pomoč. Špela in Klemen sta se začela udeleževati podjetniških delavnic, med njimi sta naletela na podjetniški pospeševalnik Katapult, ki ga je v Trbovljah ustanovil Jure Knez, soustanovitelj in večinski lastnik uspešnega podjetja Dewesoft. Tu ju je pod svoje okrilje vzel Domžalčan Rok Starič, lastnik prehrambnega podjetja Rok’s nut in solastnik Kooperative 103, ki podpira slovenske startupe s prehrambnim produktom. »V Katapultu te spremljajo, imajo veliko delavnic, ves čas se lahko izobražuješ, večkrat letno se dobimo tudi na piknikih, tako da ima mladi podjetnik popolno podporo,« opisuje Špela in dodaja, da so se tudi z Rokom takoj ujeli, »od njega sva se ogromno naučila, dal nama je veliko kontaktov, predvsem pa je bilo pomembno to, da sva se lahko učila na njegovih napakah.« Poleg konkretnih nasvetov Špela kot prednost vključenosti v pospeševalnik izpostavlja še moralno podporo: »Če imaš za seboj skupnost, če tako uspešni ljudje verjamejo vate in v tvojo poslovno idejo, potem nekaj že delaš prav.«
Ko Špeli zadiši cimet …
Vmes je Špela zanosila s tretjo hčerjo in med nosečnostjo ji je zadišal cimet. »To najbrž pozna vsaka ženska, ki je bila kdaj noseča. Prav predstavljala sem si mehke in dišeče cimetove rolice, a takšnih nisem našla nikjer. Ali so bile suhe ali pa cimet ni bil pravi, saj je meni všeč cejlonski, ki ima bolj nežen okus od kitajskega,« razlaga Špela. Želja je bila močna, zato si jih je pripravila in spekla doma. »Ko sva s Klemnom poskusila rolice, sva ugotovila, da so odlične in da bi to lahko bil najin novi produkt. Pri nas se takšnih ni dobilo, zamrznjenih, ki bi jih lahko sam spekel doma, sploh ne, in novi produkt Love2Bake je bil rojen.«
Zaradi prve zavrnitve sta sicer čakala do zadnjega, a tik pred zdajci sta se le odločila, da se z obema izdelkoma zopet prijavita v oddajo Štartaj Slovenija. Ko sta izvedela, da sta s cimetovimi rolicami sprejeta v sedmo sezono oddaje, je bilo veselje nepopisno. Izkušnja sodelovanja v oddaji je neprecenljiva, veliko pripomore k prepoznavnosti, a hkrati je tudi izredno naporna. Sploh za Špelo in Klemna, ki imata štiri majhne hčere; najmlajša je bila ob snemanju oddaje stara le nekaj mesecev. »Bilo je zelo naporno. Sploh ne vem, kako nama je uspelo. Spala sva dve uri na noč. Mogoče. Čez dan pa polno opravkov, snemanja. To obdobje, trajalo je pol leta, je bilo res intenzivno, ampak na koncu, ko vidiš, da nekdo v trgovini kupi tvoj izdelek, poleg tega v trgovino odpošlješ eno paleto in ne le ene škatle, je občutek fantastičen,« trdi Špela.
Podjetje utrjuje njun odnos
Špelin in Klemnov vsakdan je danes nekoliko bolj miren. Klemen še vedno hodi v redno službo, medtem ko Špela skrbi za njuno drožinsko podjetje (ne, ni napaka, tako v šali poimenujeta svoje družinsko podjetje, katerega rdeča nit so droži). Delo v njem imata razdeljeno. »Ne pogovarjava se veliko o tem, čigava je katera naloga v podjetju. Skupaj sva že 15 let, zelo dobro se poznava, tako da se naloge razdelijo organsko. Klemen ureja finančni del, to mu leži; moja naloga so družbena omrežja, intervjuji, dogovori s trgovinami itd.,« razloži Špela in dodaja, da skupni posel še utrjuje njun odnos, »ko gredo dekleta spat, greva v klet, kjer preživiva dve ali tri ure, se pogovarjava, zabavava, snujeva nove ideje, kujeva načrte, ustvarjava. Če tega ne bi imela, bi najbrž prižgala televizijo in potem šla spat, zato se mi zdi, da podjetje dobro vpliva na najin odnos. Več ko sva skupaj, boljše se imava.«
Med načrti, ki sta jih zasnovala v njuni kleti, je tudi nov produkt, ki bo na police trgovin prišel v prihodnjih tednih. To bo suha mešanica sestavin za bananin kruh z drožmi, ki ji dodaš vodo in nato spečeš. »Bananin kruh z drožmi bo vseboval visok delež beljakovin, tako da se zdaj usmerjava v nov segment potrošnikov, ki jim je pomembno zdravje ter imajo radi fitnes in šport. Opazila sva, da je po visoko proteinskih izdelkih veliko povpraševanje, zato sva se prilagodila zahtevam in potrebam trga,« razlaga Špela in omeni, da ju bo pot tudi v prihodnje verjetno peljala v to smer, »razmišljava o celotni liniji suhih proteinskih mešanic z drožmi.«
Vesta, zakaj
Poleg rednega dela in snovanja novih izdelkov se Špela še vedno ogromno izobražuje, sodeluje tudi v dveh, z evropskimi sredstvi podprtih programih mentoriranja Social Awareness Award in Empowering Women in Agriculture. Klemna in Špelo pa na njuni podjetniški poti že od vsega začetka žene predvsem ljubezen do hčera: »Delava veliko, a veva, da bo to naši družini omogočilo lepo in varno prihodnost. Svojim otrokom bi rada pokazala, da je vredno in se z lastnim delom lahko ogromno ustvari,« zaključuje Špela.