Včeraj, 11. novembra, so v samostanu Mekinje predstavniki štirih občin in izvajalec gradnje podpisali pogodbo za gradnjo kolesarske povezave od Kamnika do Ljubljane. Regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana bo dolga 13,74 kilometra in bo sestavljena iz petih tipov kolesarskih površin.
Pogodbo, ki predstavlja začetek gradnje regionalne kolesarske povezave od Kamnika do Ljubljane, so podpisali župan občine Kamnik Matej Slapar, župan občine Mengeš Franc Jerič, podžupan mestne občine Ljubljana Aleš Čerin, župan občine Trzin Peter Ložar in direktor družbe KPL, ki bo gradila kolesarsko povezavo, Radenko Ćubić. Kolesarska povezava bo namenjena dnevni migraciji prebivalstva v prestolnico, njen glavni cilj je spodbuditi trajnostno mobilnost in zdrav način življenja.
Kje bo potekala kolesarska pot?
V Kamniku se bo kolesarska povezava začela v naselju Podgorje, kjer se bo usmerila preko Dupliškega polja po obstoječi poljski poti proti vzhodu do železniške proge, od koder bo zavila proti jugu do Korenove ceste. V bližini obstoječega nivojskega prehoda preko železniške ceste bo pot prečkala Korenovo cesto in se nadaljevala proti jugu zahodno od železniške proge. Ko železniška proga zavije v smeri vzhoda, bo trasa potekala vzporedno z regionalno cesto Mengeš–Duplica vse do meje z občino Mengeš. Kolesarska pot bo od vozišča umaknjena pet metrov.
V Mengšu bo regionalna kolesarska povezava potekala v varovalnem pasu regionalne državne ceste Mengeš–Duplica do krožnega križišča (Mengeška obvoznica), od koder se bo nadaljevala po Slovenski cesti skozi središče mesta, vse do južnega krožnega križišča z obvoznico. Tu bo zavila proti zahodu v smeri Liparjeve/Gasilske ceste, kjer bo zavila proti jugu skozi naselje Loka pri Mengšu vse do meje z občino Trzin.
V Trzinu se bo kolesarska povezava začela na križišču s Trzinsko cesto in bo potekala po Jemčevi cesti, se nadaljevala po Habatovi ulici vse do križišča, kjer bo potekala po prednostni cesti desno proti zahodu do križišča Za hribom. V nadaljevanju bo kolesarska pot vodila do križišča z Ljubljansko cesto in po površinah za kolesarje po Mlakarjevi cesti preko obstoječega krožnega križišča do Kidričeve ulice. Nato bo potekala po obstoječi deloma makadamski (deloma asfaltirani) poti mimo obstoječega ograjenega parkirišča od podjetja Kalcer vse do navezave na Blatnico v industrijski coni. Na tem delu vodi na levi strani enostranska dvosmerna kolesarska steza vse do krožnega križišča in dalje do točke, kjer kolesarska pot zavije proti državni cesti oziroma vse do meje z mestno občino Ljubljana.
V Ljubljani bo kolesarska povezava vodila po obstoječi kolesarski poti do prečkanja prometno zelo obremenjene Štajerske ceste, kjer se bo na obstoječem semaforiziranem križišču usmerila proč od glavne ceste proti železniški progi. Trasa bo nato potekala ob lokalni cesti, ki je v večini dolžine odseka že urejena kot enostranska dvosmerna kolesarska steza, širine 2 metra. Ločena kolesarska površina se bo iztekla v slepo ulico do križišča Dunajske in Štajerske ceste.
Občna Kamnik kot gonilna sila projekta
Projekt Regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana vodi Evropska projektna pisarna Občine Kamnik, ki je skupaj z vključenimi občinami uspela pridobiti podporo za črpanje nepovratnih sredstev. Vrednost projekta po izvedbi javnega naročila za izgradnjo je slaba 2,5 milijona evrov, od tega je v Evropskem skladu za regionalni razvoj in državnem proračunu rezerviranih približno 2 milijona evrov, preostanek bodo zagotovile vključene občine.
»Z regionalno kolesarsko povezavo od Kamnika do Ljubljane nadaljujemo z aktivnostmi za zagotavljanje trajnostne mobilnosti v občini Kamnik. V naslednjem letu načrtujemo izgradnjo kolesarske povezave Kamnik–Godič, pripravljamo pa tudi dokumentacijo za kolesarsko povezavo od Kamnika do Vranskega. Z današnjim podpisom pogodbe bo izvajalec pristopil k izgradnji več kot 13 kilometrov dolge regionalne kolesarske povezave, od tega bo 6,5 kilometra novozgrajene oziroma rekonstruirane,« je o projektu povedal župan Matej Slapar in dodal, »prav zato spodbujam vse, naj bo regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana morda priložnost za spremembo vsakodnevnih potovalnih navad tako za dnevne migracije kot tudi za varno rekreacijo. Omenjena nova povezava bo tudi priložnost za razvoj turizma. Hvala ekipi na Oddelku za razvoj in investicije ter seveda vsem občinam za zgledno sodelovanje. Danes uresničujemo zaveze ambiciozne pogodbe in verjamem, da se bomo prihodnje poletje skupaj zapeljali po kolesarski poti do Ljubljane.«
Rekreacija za Ljubljančane
Podžupan mestne občine Ljubljana Aleš Čerin je izpostavil, da tudi sam kolesari in si želi več varnih kolesarskih poti ter dodal: »Mestna občina Ljubljana je kolesarska občina, ki veliko sredstev vlaga v gradnjo kolesarskih poti. Nova regionalna kolesarska povezava bo pomembna pridobitev tudi za naše meščanke in meščane. Za vse nas kolesarje nova povezava predstavlja priložnost za varno rekreacijo, npr. varno kolesarjenje do izvira Kamniške Bistrice.«
Vabilo na prvo vožnjo po trasi
Župan občine Mengeš Franc Jerič je dodal: »Zahvala vsem pripravljavcem projekta, saj so uspeli pridobiti vsa potrebna zemljišča za traso, ki je bila predvidena v projektu, in verjamem, da bodo uspešno nadaljevali tudi pri gradnji povezave. Izvajalcu želim kar najmanj težav pri sami gradnji in seveda, da vse kolesarje čim prej usmerimo na novo regionalno povezavo, ki ponuja izbiro za zdrav način življenja in odgovorni odnos do okolja. Že danes vse prisotne vabim, da se naslednje leto skupaj zapeljemo po trasi z razgledom na Kamniške hribe, Gobavico v Mengšu, Trzinski hrib in skupaj zaključimo v centru Ljubljane.«
Trajnostna povezava
»V občini Trzin smo si želeli, da bi trasa nove regionalne poti potekala izven naselja. Žal v tem projektu tega nismo uspeli realizirati, zato že pripravljamo nov projekt. Prav posebna zahvala vsem v projektni pisarni Občine Kamnik, ki je prevzela levji delež izzivov.Zdeva v kateri smo občine skupaj stopile so zagotovo trajnostne povezave, kot je ta kolesarska trasa, kar nam je zagotovo uspelo. Čeprav se nam je izvedba zdela še pred letom dni skoraj nemogoča, smo danes prišli do podpisa pogodbe, in verjamem, da bomo projekt skupaj tudi uspešno zaključili,« je ob podpisu zaključil župan občine Trzin Peter Ložar.
Na koncu se je vsem vključenim v projekt za zaupanje zahvalil še Radenko Ćubić, direktor družbe KPL, ki je izvajalec projekta, in povedal: »V podjetju KPL imamo izkušnje z gradnjo kolesarskih povezav, zato lahko že danes napovem kvalitetno gradnjo, skladno z zahtevami razpisa, in seveda zaključek v roku, ki je previden v pogodbi.«