Srčno-žilne bolezni so že desetletja najpogostejši vzrok obolevnosti in umrljivosti odraslih v razvitem svetu, tudi v Sloveniji. Glavni dejavnik tveganja za razvoj srčno-žilnih bolezni so zvišane vrednosti holesterola LDL, zato Novartis v Sloveniji začenja s kampanjo Vzemi k srcu.si, s katero ozavešča o resnosti srčno-žilnih bolezni. V ta namen so skupaj z Matjažem Javšnikom pripravili stand-up predstavo »Holesterol ni komedija«, v kateri komik deli osebno izkušnjo s srčnim infarktom in pozove ljudi, naj svoje zdravje vzamejo resno. Matjaž Javšnik je stand-up predstavo premierno zaigral tudi v živo pred Novartisovimi zaposlenimi na njihovi lokaciji v Mengšu, sledil pa je še pogovor s prof. dr. Mišom Šabovićem, dr. med., specialistom kardiologije in žilnih bolezni ter interne medicine s kliničnega oddelka za žilne bolezni, UKC Ljubljana.
Novartis v Sloveniji srčno-žilne bolezni prepoznava kot enega ključnih področij delovanja, saj gre za eno največjih zdravstvenih težav sodobne družbe. Ker teh bolezni ne spremljajo izraziti bolezenski znaki, se številni z njimi seznanijo, ko je že prepozno. Največ smrti in dolgotrajne prizadetosti povzročata srčni infarkt in možganska kap, ki sta pogosto posledica povišanega holesterola. Običajno pri tem mislimo na zvišane vrednosti holesterola LDL ali tako imenovanega »slabega holesterola«.
Komedija, ki si jo boste vzeli k srcu
Novartis v Sloveniji je kampanjo Vzemi k srcu.si zasnoval kot odgovor na dejstvo, da svojemu srčno-žilnemu zdravju in vrednostim holesterola posvečamo premalo pozornosti, čeprav predstavlja veliko nevarnost za družbo. H kampanji so povabili znanega komika Matjaža Javšnika, ki v avtorski monokomediji raziskuje odnos Slovencev do zdravja, zdravstvenega sistema, vseh pravil, ki se jih moramo držati, obenem pa z občinstvom deli tudi svojo osebno izkušnjo z infarktom, ki je spremenila njegovo življenje. »Ljudje se premalo zavedajo, kako pomembno je zdravje. Vse do trenutka, ko je za to že prepozno, « pravi Matjaž Javšnik. »In vedno je dobro, če takšne pomembne zadeve sporočiš v prvi osebi ednine. Torej stvari, ki so se ti zgodile osebno. Takrat ljudje temu bolj zaupajo, bolj verjamejo in so temu tudi bolj pripravljeni slediti,« je še dodal.
Holesterol ni le komedija, ni le predstava, ampak tudi misija. Nastala je v sodelovanju med avtorjem in Združenjem kardiologov Slovenije, Združenjem zdravnikov družinske medicine Slovenija, Društvom za zdravje srca in ožilja Slovenije, Zvezo koronarnih društev in klubov Slovenije ter Novartisom v Sloveniji. Na spletni strani www.vzemiksrcu.si, kjer je možen brezplačen ogled predstave, lahko gledalci najdejo tudi druge uporabne izobraževalne vsebine o holesterolu. Namen vseh aktivnosti v sklopu kampanje je povečati zavedanje o pomembnosti rednih pregledov ravni holesterola LDL v našem telesu. »Pravijo, da je smeh pol zdravja, za drugo polovico pa bodo poskrbele uporabne informacije in nasveti za znižanje ravni holesterola LDL, ki so na voljo na spletni strani. Področje srčno-žilnih bolezni je eno glavnih, s katerimi se ukvarjamo v Novartisu, saj želimo naša sodobna zdravila nameniti lajšanju največjih zdravstvenih izzivov v družbi. Za svoje srčno-žilno zdravje lahko že z majhnimi spremembami veliko naredimo sami, zato želimo ljudi spodbuditi k ukrepanju,« so dodali v Novartisu.