torek, 17 septembra, 2024
14.6 C
Kamnik
14.6 C
Kamnik
torek, 17 septembra, 2024
14.6 C
Kamnik
torek, 17 septembra, 2024
14.6 C
Kamnik
torek, 17 septembra, 2024
DomovAktualnoKako oživiti staro mestno jedro v Kamniku?

Kako oživiti staro mestno jedro v Kamniku?

S tem vprašanjem se v Kamniku ubadajo že dlje časa, zato so bili po besedah župana Mateja Slaparja še toliko bolj veseli, ko so k njim prišli partnerji pilotnega projekta Cinema, katerega osrednji cilj je bil oživitev kamniškega starega mestnega jedra s pomočjo podjetniških spodbud. Na včerajšnji novinarski konferenci so sodelujoči iz Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) in Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) predstavili aktivnosti, ki so jih izvedli v okviru projekta, in rešitve, ki so jih našli, da bi kamniškemu mestnemu središču vdihnili novo življenje.


Pobude za oživitev mestnega jedra so bili v Kamniku zelo veseli, saj se že dlje časa soočajo s praznim središčem mesta. Čeprav na Občini Kamnik tudi sami iščejo rešitve, s katerimi bi v mesto privabili več obiskovalcev, kot so organizacija festivalov in dogodkov, sodelovanje v projektu Menedžment mestnih središč ipd., se zavedajo, da to ni dovolj. Tako je možnost za sodelovanje v projektu Cinema prišla kot naročena.

Kamnik za sodelovanje v pilotnem projektu sicer ni bil izbran naključno, temveč zaradi močno razvite kreativne industrije. »Opravili smo celovito raziskavo razporeditve ustvarjalnih oz. kreativnih industrij v osrednjeslovenski regiji. Ta je pokazala, da je Kamnik ena izmed sedmih občin, ki ima kreativni potencial in bogato podjetniško okolje. Naše ugotovitve je potrdila tudi tuja raziskava, ki je bila narejena prav za projekt Cinema,« je razložila Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR.

V okviru projekta Cinema, ki je sicer mednarodni in v njem sodeluje šestnajst partnerjev iz osmih evropskih držav, so se tako v tesnem sodelovanju z lokalnimi partnerji (KIKštarter, Zavod za turizem in šport Kamnik, Občina Kamnik) lotili iskanja praznih poslovnih prostorov v središču Kamnika. Te prostore so želeli oživiti oz. v njih pripeljati nova podjetja. Slednja so iskali preko razpisa, v katerem so izbranim podjetniškim zgodbam ponudili kreativni vavčer v višini 5000 evrov za kreativne storitve, kot so marketing, oblikovanje ipd., s katerimi bi nadgradili podjetniška znanja, hkrati pa tudi možnost mentorstva za razvoj poslovnega koncepta.

V procesu so našli šest lastnikov, ki so bili pripravljeni oddati poslovne prostore v središču Kamnika. Na razpis, v katerem so iskali nove podjetnike, se je prijavilo deset zainteresiranih posameznikov. A pot od začetka pogovorov z lastniki do odprtja novih trgovin oz. podjetij je bila vse prej kot lahka, je na novinarski konferenci poudarila Grit Ackermann z Gospodarske zbornice Slovenije. Soočiti so se morali predvsem z dejstvom, da so neizkoriščeni prostori v središču Kamnika v zasebni lasti. »Glavna težava je bila najti lastnike, ki bi oddali prostore za najem podjetnikom. Našli smo jih šest. Dodatna ovira je bila še ta, da so ti lastniki postavili svoje zahteve glede dejavnosti, ki si jo želijo imeti v svojih prostorih.«

Kot cilj so si zastavili zapolnitev treh praznih prostorov z novimi trgovinami ali dejavnostmi, ki bi doprinesle k oživitvi mesta za lokalno prebivalstvo, turiste in obiskovalce. To jim je tudi uspelo, tako da sedaj v kamniškem mestnem jedru najdemo tri nove podjetnike. To so Gregor Torkar s prodajalno vinilnih plošč Črna pizza na Šutni 14, Matic Capuder s tatu studiem Matcap Tattoo na Glavnem trgu 7 in Mateja A. Kegel s sobo pobega Energy Escape Room na Šutni 1. »Ponosni smo, da imamo tri odlične poslovne koncepte, ki po našem mnenju veliko doprinesejo k privlačnosti Kamnika. Gre za podjetnico in podjetnika, ki so povezani s Kamnikom in si želijo, da Kamnik postane podjetniško mesto,« je poudarila Ackermann. Na razpisu sta bila izbrana še dva podjetnika, a za njiju niso našli primernega prostora oz. dogovora z lastniki, ki bi bil v zadovoljstvo obeh strani.

V okviru projekta so poleg blagovne znamke Kamnik, moje podjetniško mesto, povezovanja podjetnikov z lastniki praznih prostorov in uvedbe kreativnih vavčerjev prazne prostore oživili še na en način, in sicer z ureditvijo inovativnih t.i. popup (priložnostnih) izložb. »Ugotovili smo, da je v Kamniku veliko podjetnikov, ki si želijo delovati v središču mesta, a po drugi strani naleteli na manjši interes lastnikov poslovnih prostorov. Lastniki praznih prostorov si želijo urejeno mestno središče, ampak imajo na drugi strani zelo različne razloge, zakaj k oddaji svojih prostorov ne pristopijo,« je izpostavila Tina Pezdirc Nograšek, vodja projekta na RRA LUR. Tako so skupaj s temi lastniki vseeno našli mehkejšo rešitev, ki bo pripomogla k urejenosti in zanimivosti mestnega jedra. Gre za oblikovanje začasnih priložnostnih izložb praznih prostorov, tri so na Šutni in ena na Japljevi ulici, kjer se sedaj predstavljajo različna s Kamnikom povezana podjetja. »Verjamemo da so te izložbe učinkovito orodje in korak, ki bo spodbudil lastnike praznih prostorov k večji vključenosti v regeneracijo mesta,« se nadeja Pezdirc Nograšek in dodaja, da izložbe predstavljajo tudi nov turističen produkt, saj je v njihovi neposredni bližini talna nalepka s QR kodo, ki vodi do zanimivih vsebin za obiskovalce Kamnika.

Čeprav Občina Kamnik podjetnikom v središču mesta pomaga tudi s subvencioniranjem najemnin in ostalimi subvencijami, se župan Slapar zaveda, da jih v starem mestnem jedru čaka še ogromno dela. »Šutna je vizualno zelo dotrajana. Z natečajem bomo poskušali najti rešitve, kako bo ta ulica videti v prihodnje, kje bodo zeleni prostori pa prostori druženja itn. ter kakšen bo prometni režim. Najprej moramo izboljšati infrastrukturo, potem bomo lahko razvijali vsebine,« je prepričan Slapar, ki si ob zaključku projekta Cinema želi, da bi aktivnosti, ki so se v projektu izkazale kot dobra praksa, živele in se nadgrajevale. »Vse prevečkrat se zgodi, da aktivnosti živijo le toliko časa, dokler traja projekt in so na voljo evropska sredstva. Identificirali smo probleme, našli rešitve in verjamem, da jih lahko v prihodnje še nadgradimo,« se nadeja Slapar, ki kot glavnega akterja nadgradnje vidi predvsem kamniški podjetniški center in inkubator KIKštarter, na katerega se bodo prenesla vsa znanja in informacije, pridobljena v projektu.

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
broken clouds
14.6 ° C
15.2 °
13.3 °
66 %
3.1kmh
75 %
tor
13 °
sre
20 °
čet
20 °
pet
21 °
sob
21 °