sobota, 24 maja, 2025
14.7 C
Kamnik
14.7 C
Kamnik
sobota, 24 maja, 2025
14.7 C
Kamnik
sobota, 24 maja, 2025
14.7 C
Kamnik
sobota, 24 maja, 2025
DomovAktualnoBistveno je postaviti mejo med imeti in biti

Bistveno je postaviti mejo med imeti in biti

Tako pravi Janko Štifter, ki ima kar štirideset let izkušenj s podjetništvom. »Imeti predstavlja, koliko denarja hočeš zaslužiti, biti pa je naš notranji, duhovni svet. Če hočeš imeti preveč denarja, zanemarjaš duhovni svet; če se posvečaš samo duhovnosti, boš lahko lačen,« trdi 60-letnik z Vira pri Domžalah, ki poudarja, da je za zadovoljno življenje poleg nenehnega iskanja ravnovesja med tema dvema poloma pomembno tudi, da s podjetništvom ne hlepimo zgolj po denarju. »Nikoli nisem bil bogat, a vedno sem imel dovolj denarja za lepo življenje. Nikoli pa nisem šel zaradi denarja preko sebe ali koga drugega. Vsak podjetnik ima samo eno življenje, eno srce in ene organe … Če vse to iztrošiš, potem se težko popravi,« pravi Janko, čigar življenje je zgodba o nenehnem prilagajanju spremembam, vztrajnosti in nemirnem duhu.


Zadnje desetletje Janko pod blagovno znamko Rafael prodaja kakovostne naravne prehranske izdelke. A še pred tem je vzpostavil (in tudi zaključil) nekaj popolnoma različnih podjetniških zgodb. »V svojih dvajsetih sem začel kot gostinec, imel sem dva lokala. Potem sem se ukvarjal z oddajo vozil v najem (rent a car). Imel sem petdeset avtomobilov, hkrati s tem sem vodil še druga podjetja, kot so oddaja kemičnih wc kabin, gradbeništvo itd.,« našteva Janko, ki se je poleg vsega tega pri štiridesetih letih odločil še za študij psihoterapije in ga tudi končal; specializiral se je iz regulacije najglobljih čutenj, to so strah, sram, bes, gnus, agresija in žalost. V obdobju, ki je sledilo, je vzpostavil uspešno psihoterapevtsko prakso. Toda petnajstletno delo na tem področju ga je utrudilo. »Pri psihoterapiji ne gre le za znanje, treba je imeti zdravo empatijo in veliko energije,« pove Janko, ki se je tako odločil za zaključek te poti. »Sem nemiren duh. Življenje se spreminja, razvoj in okoliščine, vse napreduje. Tako je v življenju. Ko sem videl, da se ena podjetniška zgodba ustavlja, sem jo zaprl in začel na novo,« razlaga Janko, ki se je po koncu terapevtske prakse posvetil inovacijam. Naredil je pripomoček za iztiskanje vsebine iz tube in za svoj patent dobil tudi nagrade.

Že vsa leta delovanja je glavno vodilo kakovost

Kmalu zatem je žena Sonja dala pobudo, da bi se skupaj usmerila na področje zdravih in naravnih izdelkov. »Ideja je bila njena, jaz pa sem jo zagrabil,« se spominja Janko. Ustanovila sta butično Oljarno Rafael, ki je sprva ponujala semena (seme pegastega badlja, črne kumine, konopljino seme), nato pa se je Janko spoznal z dvema Prekmurcema, ki sta ga naučila vse o izdelovanju olja. »Na začetku je bilo zelo težko, ker nisem imel nobenega znanja. V dveh letih sem znanje usvojil in začel izdelovati zelo kakovostna hladno stiskana olja,« razloži Janko in poudari, da so v primerjavi z ostalimi hladno stiskanimi olji v njegovih surovine prve klase, »ponavadi se olja stiskajo iz tretje klase, sam pa jih stiskam iz prve klase, zato so premium in zelo kakovostna. Prodajam ferrarija med olji.« Proizvodnja olj še danes poteka v Ormožu, domačem kraju njegove, žal nedavno preminule, žene, medtem ko je v Jankovi domači hiši na Viru pakirnica izdelkov.

Janko Štifter, Oljarna Rafael

A Janku nemirni duh ni pustil mirovati, in razvoj izdelkov se je nadaljeval, tako da danes od olj ponuja le še konopljino, sončnično, laneno, orehovo ter olje črne kumine, paradni konji pod blagovno znamko Rafael pa so postali zdrave mešanice in sirup Top 7. Slednji se meša z vodo in brez dodanega sladkorja združuje sveže stisnjen sok ingverja, kurkume, limone, limete, ameriškega slamnika, črnega popra in jabolka. Med zdravimi mešanicami je prodajna uspešnica Top 3, ki vsebuje mleta semena pegastega badlja in grškega sena ter posušene stiskance jagod aronije. »Kar 80 % ljudi kupi izdelek ponovno. Pegasti badelj razstruplja in obnavlja jetra, aronija je dobra za kri, saj vsebuje železo, antioksidante in C-vitamin, grško seno pa dokazano zmanjšuje krvni sladkor, ureja pa tudi kislino, kašelj in hormone ter vsebuje vitamin D,« pove Janko, ki poleg tega ponuja še mešanice Top 4, 5 in 6 ter oluščena semena konoplje. »Ti artikli ne delajo čudežev, so pa zdravi in dobri,« poudarja Janko in dodaja, da njegovi izdelki sledijo imenu blagovne znamke; Rafael je namreč nadangel čustvenega in fizičnega zdravljenja, čigar ime pomeni božje zdravilo.

Janko Štifter, Oljarna Rafael

Stranka mora začutiti iskrenost

Že od vsega začetka Janko prisega na prodajo na stojnicah v nakupovalnih centrih in sejmih. V naši bližini ga boste, denimo, vedno našli na sejmu v Komendi, pogosto pa tudi v centru Supernova. Prodaja v trgovini ga nikoli ni zanimala, saj bi moral zaradi nje poseči po manj kakovostnih surovinah, tega kompromisa pa ne želi sprejeti. »Trgovci zahtevajo prevelik rabat in odlašajo s plačilom, česar si kot majhen podjetnik ne morem in nočem privoščiti, hkrati za tako nizke cene ne bi mogel vzdrževati premium kakovosti,« razlaga Janko, ki uspeh blagovne znamke pripisuje tudi nevsiljivemu in bolj poglobljenemu pristopu v marketingu. »Vedno sem kupce spodbujal, naj izdelek kupijo še kje drugje, da sami začutijo razliko. Zaradi znanja psihoterapije imam popolnoma drugačen marketinški pristop. Vem, da gre za prenos čutenj. Najprej moram kupiti kakovostne surovine, potruditi se moram za odlično izpeljan postopek, da na koncu dobim odličen in kakovosten izdelek, s katerim se odpravim na trg. To je energija, ki se čuti,« razlaga Janko, ki pravi, da prodaja iz srca in mu ni treba uporabljati marketinških trikov, »če me ljudje začutijo, potem se prodaja zgodi. Ko vidijo, da je izdelek res dober in kakovosten, so zadovoljni; potem ni več nobenega dvoma, izdelki se prodajajo sami od sebe. Stranka mora začutiti iskrenost, potem si lahko uspešen, ne glede na to, kaj delaš. To je poanta.«

Posvetil se bo pisanju poezije

Janko bo čez eno leto izpolnil pogoje za upokojitev, zato si želi, da bi podjetje lahko v prihodnosti predal mlajšim rodovom. Ker sta oba sinova polno zaposlena z lastno uspešno podjetniško zgodbo, je odprt za različne možnosti prenosa znanja in prodaje podjetja. Zaveda se, da ima njegova blagovna znamka veliko možnosti za nadaljnjo rast, a hkrati ve, da bi jo moral voditi prilagodljiv človek, ki bo zmogel biti vse v eni osebi, proizvajalec, prodajalec, nabavnik in še kaj, poleg tega pa mora imeti rad delo z ljudmi.

V obdobju, ki prihaja, bo Janko zopet obrnil nov list življenja. Želi se namreč popolnoma posvetiti predvsem pisanju poezije, zato tokrat tudi podčrtajmo prispevek z verzi iz njegove pesmi Denarček moj: »… in nazadnje pride mimo še utrujen star gospod, / povem vam, cinglja mu iz vsepovsod. / Spregovori: tako sem žalosten in spati mi ne da, / veš, mladenič mlad, / so dejali mi, / da v nobeni trugi žepov ni. // Iz vseh teh naukov življenje me uči, / da v denarju, zlatu / sreče, zdravja in ljubezni mi iskati ni.«

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
broken clouds
14.7 ° C
15.8 °
13.5 °
56 %
3.1kmh
75 %
sob
15 °
ned
20 °
pon
22 °
tor
20 °
sre
23 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano

DomovAktualnoBistveno je postaviti mejo med imeti in biti

Bistveno je postaviti mejo med imeti in biti

Tako pravi Janko Štifter, ki ima kar štirideset let izkušenj s podjetništvom. »Imeti predstavlja, koliko denarja hočeš zaslužiti, biti pa je naš notranji, duhovni svet. Če hočeš imeti preveč denarja, zanemarjaš duhovni svet; če se posvečaš samo duhovnosti, boš lahko lačen,« trdi 60-letnik z Vira pri Domžalah, ki poudarja, da je za zadovoljno življenje poleg nenehnega iskanja ravnovesja med tema dvema poloma pomembno tudi, da s podjetništvom ne hlepimo zgolj po denarju. »Nikoli nisem bil bogat, a vedno sem imel dovolj denarja za lepo življenje. Nikoli pa nisem šel zaradi denarja preko sebe ali koga drugega. Vsak podjetnik ima samo eno življenje, eno srce in ene organe … Če vse to iztrošiš, potem se težko popravi,« pravi Janko, čigar življenje je zgodba o nenehnem prilagajanju spremembam, vztrajnosti in nemirnem duhu.


Zadnje desetletje Janko pod blagovno znamko Rafael prodaja kakovostne naravne prehranske izdelke. A še pred tem je vzpostavil (in tudi zaključil) nekaj popolnoma različnih podjetniških zgodb. »V svojih dvajsetih sem začel kot gostinec, imel sem dva lokala. Potem sem se ukvarjal z oddajo vozil v najem (rent a car). Imel sem petdeset avtomobilov, hkrati s tem sem vodil še druga podjetja, kot so oddaja kemičnih wc kabin, gradbeništvo itd.,« našteva Janko, ki se je poleg vsega tega pri štiridesetih letih odločil še za študij psihoterapije in ga tudi končal; specializiral se je iz regulacije najglobljih čutenj, to so strah, sram, bes, gnus, agresija in žalost. V obdobju, ki je sledilo, je vzpostavil uspešno psihoterapevtsko prakso. Toda petnajstletno delo na tem področju ga je utrudilo. »Pri psihoterapiji ne gre le za znanje, treba je imeti zdravo empatijo in veliko energije,« pove Janko, ki se je tako odločil za zaključek te poti. »Sem nemiren duh. Življenje se spreminja, razvoj in okoliščine, vse napreduje. Tako je v življenju. Ko sem videl, da se ena podjetniška zgodba ustavlja, sem jo zaprl in začel na novo,« razlaga Janko, ki se je po koncu terapevtske prakse posvetil inovacijam. Naredil je pripomoček za iztiskanje vsebine iz tube in za svoj patent dobil tudi nagrade.

Že vsa leta delovanja je glavno vodilo kakovost

Kmalu zatem je žena Sonja dala pobudo, da bi se skupaj usmerila na področje zdravih in naravnih izdelkov. »Ideja je bila njena, jaz pa sem jo zagrabil,« se spominja Janko. Ustanovila sta butično Oljarno Rafael, ki je sprva ponujala semena (seme pegastega badlja, črne kumine, konopljino seme), nato pa se je Janko spoznal z dvema Prekmurcema, ki sta ga naučila vse o izdelovanju olja. »Na začetku je bilo zelo težko, ker nisem imel nobenega znanja. V dveh letih sem znanje usvojil in začel izdelovati zelo kakovostna hladno stiskana olja,« razloži Janko in poudari, da so v primerjavi z ostalimi hladno stiskanimi olji v njegovih surovine prve klase, »ponavadi se olja stiskajo iz tretje klase, sam pa jih stiskam iz prve klase, zato so premium in zelo kakovostna. Prodajam ferrarija med olji.« Proizvodnja olj še danes poteka v Ormožu, domačem kraju njegove, žal nedavno preminule, žene, medtem ko je v Jankovi domači hiši na Viru pakirnica izdelkov.

Janko Štifter, Oljarna Rafael

A Janku nemirni duh ni pustil mirovati, in razvoj izdelkov se je nadaljeval, tako da danes od olj ponuja le še konopljino, sončnično, laneno, orehovo ter olje črne kumine, paradni konji pod blagovno znamko Rafael pa so postali zdrave mešanice in sirup Top 7. Slednji se meša z vodo in brez dodanega sladkorja združuje sveže stisnjen sok ingverja, kurkume, limone, limete, ameriškega slamnika, črnega popra in jabolka. Med zdravimi mešanicami je prodajna uspešnica Top 3, ki vsebuje mleta semena pegastega badlja in grškega sena ter posušene stiskance jagod aronije. »Kar 80 % ljudi kupi izdelek ponovno. Pegasti badelj razstruplja in obnavlja jetra, aronija je dobra za kri, saj vsebuje železo, antioksidante in C-vitamin, grško seno pa dokazano zmanjšuje krvni sladkor, ureja pa tudi kislino, kašelj in hormone ter vsebuje vitamin D,« pove Janko, ki poleg tega ponuja še mešanice Top 4, 5 in 6 ter oluščena semena konoplje. »Ti artikli ne delajo čudežev, so pa zdravi in dobri,« poudarja Janko in dodaja, da njegovi izdelki sledijo imenu blagovne znamke; Rafael je namreč nadangel čustvenega in fizičnega zdravljenja, čigar ime pomeni božje zdravilo.

Janko Štifter, Oljarna Rafael

Stranka mora začutiti iskrenost

Že od vsega začetka Janko prisega na prodajo na stojnicah v nakupovalnih centrih in sejmih. V naši bližini ga boste, denimo, vedno našli na sejmu v Komendi, pogosto pa tudi v centru Supernova. Prodaja v trgovini ga nikoli ni zanimala, saj bi moral zaradi nje poseči po manj kakovostnih surovinah, tega kompromisa pa ne želi sprejeti. »Trgovci zahtevajo prevelik rabat in odlašajo s plačilom, česar si kot majhen podjetnik ne morem in nočem privoščiti, hkrati za tako nizke cene ne bi mogel vzdrževati premium kakovosti,« razlaga Janko, ki uspeh blagovne znamke pripisuje tudi nevsiljivemu in bolj poglobljenemu pristopu v marketingu. »Vedno sem kupce spodbujal, naj izdelek kupijo še kje drugje, da sami začutijo razliko. Zaradi znanja psihoterapije imam popolnoma drugačen marketinški pristop. Vem, da gre za prenos čutenj. Najprej moram kupiti kakovostne surovine, potruditi se moram za odlično izpeljan postopek, da na koncu dobim odličen in kakovosten izdelek, s katerim se odpravim na trg. To je energija, ki se čuti,« razlaga Janko, ki pravi, da prodaja iz srca in mu ni treba uporabljati marketinških trikov, »če me ljudje začutijo, potem se prodaja zgodi. Ko vidijo, da je izdelek res dober in kakovosten, so zadovoljni; potem ni več nobenega dvoma, izdelki se prodajajo sami od sebe. Stranka mora začutiti iskrenost, potem si lahko uspešen, ne glede na to, kaj delaš. To je poanta.«

Posvetil se bo pisanju poezije

Janko bo čez eno leto izpolnil pogoje za upokojitev, zato si želi, da bi podjetje lahko v prihodnosti predal mlajšim rodovom. Ker sta oba sinova polno zaposlena z lastno uspešno podjetniško zgodbo, je odprt za različne možnosti prenosa znanja in prodaje podjetja. Zaveda se, da ima njegova blagovna znamka veliko možnosti za nadaljnjo rast, a hkrati ve, da bi jo moral voditi prilagodljiv človek, ki bo zmogel biti vse v eni osebi, proizvajalec, prodajalec, nabavnik in še kaj, poleg tega pa mora imeti rad delo z ljudmi.

V obdobju, ki prihaja, bo Janko zopet obrnil nov list življenja. Želi se namreč popolnoma posvetiti predvsem pisanju poezije, zato tokrat tudi podčrtajmo prispevek z verzi iz njegove pesmi Denarček moj: »… in nazadnje pride mimo še utrujen star gospod, / povem vam, cinglja mu iz vsepovsod. / Spregovori: tako sem žalosten in spati mi ne da, / veš, mladenič mlad, / so dejali mi, / da v nobeni trugi žepov ni. // Iz vseh teh naukov življenje me uči, / da v denarju, zlatu / sreče, zdravja in ljubezni mi iskati ni.«

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
broken clouds
14.7 ° C
15.8 °
13.5 °
56 %
3.1kmh
75 %
sob
15 °
ned
20 °
pon
22 °
tor
20 °
sre
23 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano