Stara dvosedežnica Šimnovec, ki je bila zgrajena leta 1984, nato pa leta 2000 z Rogle postavljena na Veliko planino, in prenovljena leta 2015, ima uporabno dovoljenje le še do leta 2025, tako da so se konec minulega tedna v Kamniku razveselili novice o pridobitvi gradbenega dovoljenja za novo šestsedežnico. »To je pomemben projekt, ki bo zaznamoval letošnje leto, hkrati pa gre tudi za eno večjih sofinanciranj države v naši občini v zadnjih letih,« je bil vesel kamniški župan Matej Slapar.
Nova 6-sedežnica bo namreč sofinancirana tudi s strani države, natančneje Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Država bo primaknila okoli 7 milijonov evrov, Občina Kamnik 750 tisoč evrov iz proračunskega sklada za ta namen, preostanek bo iz lastnih sredstev in s posojilom zagotovila družba Velika planina, d.o.o. Celotna investicija je bila sicer ocenjena na 10 milijonov evrov, a na razpis je prispela le ena, višja ponudba. »Na javni razpis je prišla ena ponudba, in sicer skupna ponudba podjetij Leitner in Riko d.o.o. Ponudbena vrednost znaša 9.895.000 evrov brez davka, skupaj z davkom pa 12.071.900 evrov,« je povedal Tomaž Štefe, direktor družbe Velika planina, d.o.o., in dodal, da so sicer upali na nižji znesek, a je tudi ponudbeni znotraj pričakovanega, čeprav blizu najvišje pričakovane vrednosti. »Sedaj moramo ponudbo najprej pregledati, preveriti in preučiti, potem bodo sprejete nadaljnje odločitve,« je še dejal Štefe.
Dela morajo biti sicer v celoti končana do konca leta. »Z deli bomo začeli po pravnomočni odločitvi o izvajalcu del. Za 6-sedežnico smo se odločili, saj je zaradi manjšega števila prižem cenejša od 4-sedežnice,« je pojasnil Slapar in dodal, da se bo sedežnica zamenjala v celoti (odstranitev stare, novi stebri, konstrukcijski elementi, naprava). Kamniški župan poudarja, da bo ta investicija, ki predstavlja trajnostno obliko prevoza, dodana vrednost Velike planine in bo v prihodnjih desetletjih omogočala tako poletni kot zimski turistični razvoj tega območja. Naprava je predvidena za celoletno obratovanje, za prevoz smučarjev in pešcev in ima kapaciteto 1452 oseb/h. Spodnja postaja bo nekoliko nižje od obstoječe, vmesna in zgornja postaja pa sta predvideni na istih lokacijah kot obstoječi.
Nova šestsedežnica pa ne bo edina novost, saj imajo v družbi Velika planina, d.o.o., velike načrte, ki jih kanijo uresničiti v prihodnjih letih. Med prvimi je modernizacija gostišča Zeleni rob in spodnje ter zgornje postaje nihalke. S tem namenom so razpisali arhitekturni natečaj, nagrajeni projekti bodo v kratkem razstavljeni v prostorih občinske uprave. Kot pa je dejal župan Slapar, bo treba v prihodnje razmisliti še o zamenjavi kabin nihalke, ureditvi kanalizacijskega oz. povezanega sistema in naravnem zasneževanju brez kemikalij, a s topovi. »Na Veliki planini so mrazišča, kjer je temperatura od konca novembra do konca aprila pod lediščem. To bi omogočalo, da bi se z naravnim zasneževanjem izognili zimam brez snega,« je dejal Slapar.