250 osnovnošolcev je svoje ideje za razvoj turizma v domačih krajih predstavilo na zaključni turistični tržnici 39. Festivala Turizmu pomaga lastna glava, ki je potekala v šotoru pri Termah Snovik. Šotor je kar pokal od pozitivne energije in otroškega navdušenja, saj so učenci z govorniškimi spretnostmi in samozavestjo nagovarjali obiskovalce ter jih vabili k svojim stojnicam. Tam so jim predstavili skrbno pripravljene zamisli, na katere bi bili ponosni tudi izkušeni turistični delavci.
Na festivalu, ki je letos potekal pod geslom ‘Tradicija v trendu’, se je predstavilo dvajset osnovnih šol, ki so s svojimi idejami najbolj prepričale strokovno komisijo na festivalu idej, ki je sredi maja potekal v Kobilarni Lipica. Na zaključni prireditvi v Termah Snovik so sodelovali tudi učenci Osnovne šole Venclja Perka in Osnovne šole Šmartno v Tuhinju.


Domžalčani so predstavili izdelek Slamnico, ki je več kot le običajen izdelek ali modni dodatek. Združuje klasično slamnikarsko dediščino z modernim trendom reciklaže. Izdelali so slamnik, ki se lahko v hipu preoblikuje v moderno in uporabno torbico. Z odlično predstavitvijo izdelka na stojnici ter z aplikacijo, ki uporabniku omogoča sprehod od Slamnikarskega muzeja do delavnice Lup Jeans v Domžalah, je navdušil 10-letni Tristan. Domžalska ekipa je bila tudi najmlajša udeleženka na tržnici, saj so jo sestavljali učenci četrtega razreda.
Tuhinjci so za navdih vzeli trnič – simbol ljubezni z Velike planine. »Ker sira ne moremo podarjati, smo ustvarili uhane, oblikovane po vzorcih trniča, ki smo jih izdelali s pomočjo 3D tiskalnika. Z njimi želimo širiti ljubezen in povezovati tradicijo s sodobnimi trendi. Verjamemo, da je Veliko planino vredno ohranjati,« so povedali učenci osmega in devetega razreda Osnovne šole Šmartno v Tuhinju. Na stojnici so obiskovalci lahko poskusili tudi tuhinjsko filo – tradicionalno jed iz ostankov kruha, kot so jo pripravljale babice. »Vsaka fila je malce drugačna, s tem pa želimo prikazati tudi raznolikost in bogastvo tuhinjske kulinarične dediščine, ki je marsikomu še neznana,« so dodali. Za dodatno popestritev so pripravili še promocijski video, tekmovanje v molzenju krave (z vodo) ter fotokotiček.
Tudi druge osnovne šole so predstavile raznolike in domiselne ideje. Med najbolj priljubljenimi vsebinami so bile sobe pobega in kolesa sreče. Posebno doživetje pa je bilo že samo sprehajanje po sejemskem prostoru, saj je skoraj vsakega obiskovalca prej ali slej nagovoril mlad promotor in ga povabil k stojnici svoje šole. Mladi so svoje ideje predstavljali ne le z besedami, temveč tudi s kratkimi videoposnetki, interaktivnimi igrami, nagradnimi igrami, rebusi ter okušanjem domačih dobrot. Nekatere ideje so tudi že realizirane.






»Ko gledam mladost in vso to energijo, se spomnim na čase, ko smo pred leti na Turistični zvezi Slovenije razmišljali o prihodnosti digitalizacije – o telefonih, računalnikih … Spraševali smo se: zakaj bi mladi sploh še delali stvari z rokami in jih predstavljali v živo? Ali jih bodo nadomestili avatarji? A vi, vsako leto znova sproti dokazujete, da smo imeli prav, ker smo se odločili za dogodke v živo. Dokazujete, da znate komunicirati, da delate timsko, da niste le lepi in pametni, ampak tudi polni energije, idej in zagnanosti,« je mlade pohvalil Dominik S. Černjak, predsednik Turistične zveze Slovenije.
Otroke je nagovoril tudi Luka Svetec, direktor Zavoda za turizem in Šport Kamnik: »Veseli me, da zaključno prireditev projekta letos gosti prav Terme Snovik. To ni naključje – gre za kraj, kjer so z domiselnimi glavami domačinov, vztrajnostjo in trudom v treh desetletjih ustvarili prepoznavno in cenjeno turistično destinacijo. In prav to je bistvo tega projekta: da verjamemo v svoje ideje, v svoje okolje in v moč sodelovanja. Turizem danes ni več le dejavnost za prosti čas, temveč razvojna priložnost. Ponuja možnosti kuharjem, športnim pedagogom, oblikovalcem, strokovnjakom za trajnostni razvoj in mnogim drugim. Prav zato je turizem idealna priložnost za mlade, ki si želijo ustvarjati in biti v stiku z ljudmi.«
Vse šole, ki so sodelovale, so na koncu dobile nagrade, najboljše pa so dobile priznanja. Skupno je komisija pod vodstvom Jurija Sodje podelila 14 zlatih priznanj. OŠ Šmartno v Tuhinju je dobila priznanja za najboljšo stojnico, za najbolj vztrajne promotorje pa so priznanje dobili učenci OŠ Venclja Perka.
Priznanja so dobili še:
- za najboljšo promotorko na stojnici: Teja Kočevar, učenka OŠ Pohorskega bataljona Oplotnica- za najboljšega promotorja na stojnici: Mihael McCully, učenec OŠ Antona Šibelja Stjenka Komen
- za najlepšo uporabo narečja na stojnici: OŠ Miška Kranjca Velika Polana
- za najbolj izvirno povabilo na stojnico: VIZ I. OŠ Rogaška Slatina
- za najboljšo stojnico: OŠ Šmartno v Tuhinju
- za najboljšo kostumografijo: OŠ Sv. Ana
- za najboljši turistični produkt tradicija v trendu: OŠ Jakoba Aljaža Kranj
- za najboljšo povezavo tradicije in trenda: OŠ Radlje ob Dravi
- za najbolj pozitivno vzdušje v ekipi: OŠ Pohorskega bataljona Oplotnica
- za najbolj prijazno stojnico: VIZ II. OŠ Rogaška Slatina
- za najbolj izvirno promocijo: OŠ Gorica Velenje za najboljše zgodbarjenje: OŠ Josipa Vandota Kranjska Gora
- za najboljši promocijski spot na spletnem glasovanju: OŠ Tržič






































