Nika Droljc s Pirševega v Tuhinjski dolini je po izobrazbi diplomirana ekonomistka, zaposlena kot vodja nabave v enem izmed kamniških podjetij. Kljub temu je svojo pravo strast našla v naravni kozmetiki, ki je sprva nastala kot rešitev za lastne težave s kožo, danes pa pod imenom La Nicolette prinaša kakovostne naravne izdelke številnim zvestim strankam.
Zgodba se je uradno pričela leta 2018, neuradno pa kakšni dve leti prej iz, kot pravi Nika, povsem egoističnih vzgibov. Imela je težave z zelo suho in občutljivo kožo. Preizkusila je ogromno mil in krem na trgu, od najcenejših do zelo dragih, pa ni našla rešitve. Nato se je odločila in se udeležila delavnice izdelave naravnih trdih mil, kar je bila prelomnica v njenem življenju. »Potem je trajalo še pol leta, da sem se opogumila in naredila svoje prvo milo. Ko pa sem začela, nisem nikoli več nehala. Za moj hobi so izvedeli prijatelji, znanci, se zanimali za nakup in počasi mi ni preostalo drugega, kot da odprem podjetje,« pripoveduje naša sogovornica, ki ji je edinole naravno milo pomagalo rešiti težave s kožo.
Ime La Nicolette je izbrala premišljeno in simbolično – La z mednarodno noto, L po sinu Luku, N po hčerki Neži, Nicolette pa po svojem lastnem imenu Nika. Pod tem imenom danes nastajajo naravna trda mila, balzami za ustnice, različna mazila in svečke iz sojinega voska. Vse izdelke Nika ustvarja ročno, pri čemer sledi strogim pravilom za naravno kozmetiko. Svečke iz sojinega voska so ji še posebej pri srcu, ker ji omogočajo večjo ustvarjalno svobodo, saj pri njih ni tako omejena z regulativami kot pri izdelkih za kožo.
Prepoznavni znak je Thinska smolca
Marsikdo morda ni slišal za Niko Droljc ali za ime La Nicolette, prav dobro pa pozna Thinsko smolco. To je naravno smrekovo mazilo, njen najbolje prodajan in verjetno tudi poznan izdelek, lahko zapišemo kar prepoznavni znak. Lani je Thinska smolca prejela tudi certifikat Srce Slovenije, kjer so jo opisali takole: »Naravno smrekovo mazilo Thinska smolca kožo neguje površinsko in globinsko. Odlično je za blaženje bolečin, odpravljanje glivičnih težav in s svojo edinstveno formulo pomirja kožo, jo ščiti in vlaži.« Sestoji iz le treh sestavin – oljčnega olja, čebeljega voska in smole. Pa ne katerekoli, pač pa prave ”thinske” smole, ki jo Nika nabira v domačih gozdovih. Pravi, da je to izdelek, v katerega morda še malo bolj verjame, saj so odzivi strank neverjetni. Ob tem omeni, da je pri naravnih izdelkih izjemno pomembna redna uporaba, rezultati pa se pokažejo po več mesecih, saj v njih ni kemije, ki bi karkoli pospešila.

V okoliških gozdovih, na travnikih in na domačem vrtu Nika nabira tudi zelišča, ki jih uporablja: kamilice, ognjič, šentjanževko, rman, sivko, materino dušico, žajbelj in še kaj. »Ravno včeraj (pogovarjali sva se na ponedeljek op.a.) sem bila ”službeno” na Kašni planini, nabirala sem rožice, čudovito je združiti prijetno s koristnim,« pove. Zelo je pozorna na to, da rastline nabira čim dlje od cest, na čim bolj naravnih površinah, ki niso obremenjene s pesticidi. »Mi imamo naravo doma, dobesedno pred vrati. Se tega sploh zavedamo?« se sprašuje ob tem, ko družba prehitro izgublja stik z naravo.
Kozmetika, ki blaži različne težave
Čeprav so njeni izdelki uradno kozmetični in jih ne sme tržiti kot zdravilo, mnogi uporabniki poročajo o pozitivnih učinkih pri blaženju različnih težav. Nika priznava, da ji največji izziv predstavlja, ko ji kdo zaupa svoje težave s kožo in jo prosi za pomoč. Takrat se loti razvoja novega izdelka. A preden gre karkoli v prodajo širši javnosti, mora biti z njim popolnoma zadovoljna v prvi vrsti sama (ima zelo stroge kriterije), uspešno pa mora prestati tudi testiranje njenih najbližjih, ki ji iskreno in po pravici povedo svoje mnenje. Šele potem gre izdelek v proces certificiranja. Včasih od zametka ideje do realizacije traja tri mesece, včasih celo leto. »Ne dam vsega na trg. Zdaj se domislim, naredila bom mazilo, pogledam na internet recept, skopiram in to je to – ne, ne gre tako. Veliko raziskujem, črpam iz knjig, blizu sta mi pater Simon Ašič in Jože Majes, obiskujem delavnice,« pripoveduje o svojem delu. In poudari, da to ni čisto nič novega, da le obuja znanje, ki so ga imele naše babice. Ob tem se spomni svoje stare mame, kako je nabirala rastline v okolici doma in jih sušila za čajčke ali namakala v žganje ali olje.
Povpraševanje po njenih izdelkih je največje v sezoni obdarovanja. Ker naravni izdelki zahtevajo tudi svoj čas za zorenje, predvsem mila in svečke, sta pestra predvsem oktober in november. Takrat, ko so večeri dolgi, tudi močno poskoči prodaja svečk. In seveda mil z vonjem cimeta in pomaranče. Po drugi strani pa se Thinska smolca dobro prodaja celo leto – poleti proti pikom komarjev, pozimi za prehlade, vmes za mišične bolečine in bolečine v sklepih. Tudi krema za obraz Sweet Orange ima svoje številne stranke, ki jo redno uporabljajo. Pa ima sogovornica tudi svoj najljubši izdelek? Obožuje morje, zato ji zelo odgovarja milo Mediteran z janežem, sivko in rožmarinom. A rada ima prav vse svoje izdelke, saj pravi, da so kot njeni otroci. Izdelkov nikoli ne pripravlja vnaprej in na zalogo, ostaja pri butičnih serijah. »Verjamem, da je takšna izdelava ključna za kakovost,« pravi.



Stalna rast: od ust do ust
Nika je prepričana, da nam narava daje najlepše in najboljše, da moramo to le znati videti in ji prisluhniti. Njena filozofija presega zgolj uporabo naravne kozmetike – poudarja pomen naravne raznolike prehrane, rednega gibanja in zmanjšanja stresa. »Najhujši je tisti stres, ki si ga pridelamo sami, ker smo preveč zahtevni do sebe. Sploh ženske v iskanju ravnovesja med družino, službo, gospodinjstvom velikokrat od sebe zahtevamo preveč, ob tem pa si ne vzamemo nobenega časa zase. Vsak potrebuje neko protiutež in jaz sem svojo našla v La Nicolette,« pravi Nika.
Njeni izdelki nastajajo ob popoldnevih, koncih tedna, praznikih, čisto po navdihu: »Včasih po službi komaj čakam, da grem za dve ali tri ure v svojo mini delavnico, da se umaknem v svoj svet in se samo prepustim.« Rada bi ohranila to strast in veselje, ob tem pa se zaveda, da je to najverjetneje mogoče samo v obstoječi obliki: »Zame je to hobi, s katerim tudi zaslužim, ki me sprošča in v meni ohranja strast do raziskovanja in ustvarjanja. Nekako prav nočem, da bi to postala služba. Všeč mi je, da ni dodatnih pritiskov. Uživam, ko na sejmih sproščeno poklepetam z obiskovalci, ki so velikokrat navdih in neusahljiv vir dobrih idej in pozitivnih vibracij. In to navsezadnje šteje.«
Idej ima še zelo veliko, poleg javnosti znanih izdelkov, ki jih lahko kupimo na njeni spletni strani ali osebno na tržnicah na Vranskem (vsako drugo soboto v mesecu) in Motniku (vsako prvo soboto v mesecu), dela tudi veliko drugega. Zase na primer deodorant, pa kreme proti vidnim znakom staranja (t. i. antiage kreme), magnezijevo olje za blaženje mišičnih krčev in še marsikaj. Ko bo našla povsem prave formule, bo morda kaj izmed omenjenega med naslednjimi izdelki.
Pri marketingu Nika priznava, da ni najboljša, vendar ji ustno priporočilo zadovoljnih strank zagotavlja stalno rast in zvesto bazo kupcev. »Največ mi pomeni to, da imam zveste stranke, ki se vračajo in cenijo moje izdelke,« sklene Nika, ki z optimizmom zre v prihodnost svoje naravne kozmetike.
Špela Šimenc