sobota, 19 aprila, 2025
16.9 C
Kamnik
16.9 C
Kamnik
sobota, 19 aprila, 2025
16.9 C
Kamnik
sobota, 19 aprila, 2025
16.9 C
Kamnik
sobota, 19 aprila, 2025
DomovAktualnoŽupan določa razvoj občine: infrastrukturni izzivi v Domžalah in Trzinu

Župan določa razvoj občine: infrastrukturni izzivi v Domžalah in Trzinu

Na ponedeljkovi okrogli mizi na Obrtni zbornici Domžale je minister za infrastrukturo mag. Bojan Kumer odgovarjal na vprašanje kandidatov za občinske svetnike, povezana z infrastrukturnimi problemi v občinah Domžale, Trzin, Moravče in Vodice. Tako so se posvetili tudi problematiki cest in železnic v Domžalah in Trzinu. Vprašanja sta postavljala tudi Tadeja Savnik, kandidatka za županjo Občino Domžale in Boštjan Papež, kandidat za občinskega svetnika Občine Trzin.  


»Domžale so praktično neprevozne mimo Vira, razlog je nezgrajena cesta ŽelodnikMengeš,  zgradili so mengeško obvoznico, na katero bi se morala cesta navezati, med drugim bi cesto morala uporabljati tudi tovorna vozila iz cone v Komendi, a te ceste še vedno ni,« je prvo domžalsko problematiko izpostavila povezovalka programa Damijana Štraser.

»Za cesto Želodnik – Mengeš niti Direkcija za ceste (DRSI) niti Ministrstvo nimata informacij, da bi se kar koli dogajalo. Iz Občine Domžale nam niso poslali še nobene uradne pobude za začetek gradnje te ceste. Smo pa prevzeli financiranje dveh projektov v okviru odseka VodiceMengeš, in sicer za komendsko obvoznico in odsek VodiceMoste,« je obsežnost težav opisal Kumer.

V Zaborštu se gradi trgovski center kljub nasprotovanju krajanov

Na okrogli mizi so poudarili tudi problematiko Zaboršta, kjer občinarji ne prisluhnejo željam krajanom in v stanovanjskem naselju gradijo trgovski center in center za tehnične preglede. Gradnja bi posegala tudi v zaščiteni gozd Šumberk. Krajani so se organizirali v Civilno iniciativo Zaboršt, kjer so zbirali podpise proti nameravani gradnji, vložili zahtevo in tožbo na okrajno sodišče. Preko Zaboršta poteka tudi pomembna cesta za prebivalce okoliških krajev na avtocestni priključek Študa. Tu je minister opozoril, da ta cesta občinska, in ne državna, kot je bilo slišati v zadnjem času.  Povedal je še, da bo tu težko kaj spremeniti, saj je bilo že veliko investiranega. Je pa opozorili, da v občini lahko spremembo doseže župan ali županja s svojo vizijo, z občinskim prostorskim načrtom (OPN) določi razvoj občine, z občinskim podrobnim prostorskim načrtom (OPPN) pa razvoj posameznih odsekov.

»Že odkar je bila zgrajena avtocesta, je govora o priključku Študa, a v tem času se ni nič zgodilo. Priključek je še posebej nujen zaradi načrtovane industrijske poslovne cone v Ihanu,« je novo problematiko predstavila moderatorka večera. 

»Avtocestni priključek Študa je obstal v državnem kolesju. Projekt trenutno stoji na Ministrstvu za okolje in prostor. So pa bile že izvedene določene dejavnosti. Odlično bi bilo, če bi kdo iz občine poklical na MOP in jih spodbudil. Ima pa sam priključek že soglasje DARS-a,« je o tej tematiki povedal minister.

Kako je z varnostjo v prometu?

Na okrogli mizi so spregovorili tudi o varnosti pešcev  v prometu. Posebej so omenili prehod za pešce pri športnem parku Dob, ki ga dnevno uporablja tudi do 200 otrok, ki gredo na trening, v šolo in domov. Minister je povedal, da je upravljavec tega odseka DRSI, ki mora s pomočjo Javne agencije za varnost prometa narediti analizo prometno varnosti in nato s pomočjo lokalne oblasti predlagati rešitve. Možna je tudi izgradnja krožišča. Minister je tudi poudaril, da bodo vse občine pozvali, naj naredijo načrt šolskih poti. Ko bo ta narejen, bodo pomagali urejati varnost okoli šol, tudi okoli PŠ Ihan, kjer je nevarna šolska pot od vstopa na avtobus do šole.  

Varnost občanov je vprašljiva tudi na nezavarovanem železniškem prehodu v Depali vasi. Tu prihaja do težav zaradi neurejenega lastništva, nove zapornice pa so po mnenju krajanov nujno potrebne. Po ministrovem mnenju je treba ponuditi ceno odkupa, ki je v skladu z zakonom o železniškem prometu, ta ne sme biti ne previsoka ne prenizka. Previsoka cena odkupa lahko občutno dvigne ceno celotnemu projektu. So pa k izgradnji zapornic dali soglasje v Domžalah in na ministrstvu.

»Še bolj bo ta proga postala problematična, ko se bo nadgradila železniška proga. Če bom imela možnost ureditve te zadeve, bom na pogovor najprej povabila vse lastnike in nato bomo skupaj našli rešitev. Treba je upoštevati, da je javna sredstva treba uporabljati smotrno. A človeško življenje nima cene,« je povedala domžalska kandidatka za županjo, Savnikova. Končna izvedba dvotirne železnice Ljubljana Šiška – Kamnik Graben naj bi bila leta 2030, kmalu se bo začel postopek izdelave Državno prostorskega načrta.

Železniška postaja v Domžalah
Kaj se dogaja s severno trzinsko obvoznico?

Občine so v sklopu regionalnega prostorskega načrta že izbirale izvajalca, narejene so bile prve študije.  Zaradi težav pri razlaščanju lastnikov se je zapletlo je pri umeščanju v prostor, zato tudi še niso bile narejene strokovne podlage. Odvzeta so bile tudi sredstva iz proračuna občine Trzin. Idejni načrt je bil narejen že leta 2008.

TRZIN obvoznica
Kaj pa energetika?

»Želimo spremeniti potencial degradiranih površin v celotni Sloveniji in nanje postaviti sončne elektrarne. S tem namenom smo dali v javno obravnavo tudi zakon za spodbujanje in hitrejše umeščanje obnovljivih virov v prostor, na katerega smo prijeli veliko pripomb. Do konca tega meseca bo končano medresorsko usklajevanje in nato upam, da kmalu pride do sprejetja tega zakona,« je povedal minister in poudaril, da bodo s sočnimi elektrarnami občine lahko pokrile del potreb po energiji.

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
scattered clouds
16.9 ° C
16.9 °
14.8 °
55 %
4.6kmh
40 %
sob
17 °
ned
19 °
pon
21 °
tor
19 °
sre
20 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano

DomovAktualnoŽupan določa razvoj občine: infrastrukturni izzivi v Domžalah in Trzinu

Župan določa razvoj občine: infrastrukturni izzivi v Domžalah in Trzinu

Na ponedeljkovi okrogli mizi na Obrtni zbornici Domžale je minister za infrastrukturo mag. Bojan Kumer odgovarjal na vprašanje kandidatov za občinske svetnike, povezana z infrastrukturnimi problemi v občinah Domžale, Trzin, Moravče in Vodice. Tako so se posvetili tudi problematiki cest in železnic v Domžalah in Trzinu. Vprašanja sta postavljala tudi Tadeja Savnik, kandidatka za županjo Občino Domžale in Boštjan Papež, kandidat za občinskega svetnika Občine Trzin.  


»Domžale so praktično neprevozne mimo Vira, razlog je nezgrajena cesta ŽelodnikMengeš,  zgradili so mengeško obvoznico, na katero bi se morala cesta navezati, med drugim bi cesto morala uporabljati tudi tovorna vozila iz cone v Komendi, a te ceste še vedno ni,« je prvo domžalsko problematiko izpostavila povezovalka programa Damijana Štraser.

»Za cesto Želodnik – Mengeš niti Direkcija za ceste (DRSI) niti Ministrstvo nimata informacij, da bi se kar koli dogajalo. Iz Občine Domžale nam niso poslali še nobene uradne pobude za začetek gradnje te ceste. Smo pa prevzeli financiranje dveh projektov v okviru odseka VodiceMengeš, in sicer za komendsko obvoznico in odsek VodiceMoste,« je obsežnost težav opisal Kumer.

V Zaborštu se gradi trgovski center kljub nasprotovanju krajanov

Na okrogli mizi so poudarili tudi problematiko Zaboršta, kjer občinarji ne prisluhnejo željam krajanom in v stanovanjskem naselju gradijo trgovski center in center za tehnične preglede. Gradnja bi posegala tudi v zaščiteni gozd Šumberk. Krajani so se organizirali v Civilno iniciativo Zaboršt, kjer so zbirali podpise proti nameravani gradnji, vložili zahtevo in tožbo na okrajno sodišče. Preko Zaboršta poteka tudi pomembna cesta za prebivalce okoliških krajev na avtocestni priključek Študa. Tu je minister opozoril, da ta cesta občinska, in ne državna, kot je bilo slišati v zadnjem času.  Povedal je še, da bo tu težko kaj spremeniti, saj je bilo že veliko investiranega. Je pa opozorili, da v občini lahko spremembo doseže župan ali županja s svojo vizijo, z občinskim prostorskim načrtom (OPN) določi razvoj občine, z občinskim podrobnim prostorskim načrtom (OPPN) pa razvoj posameznih odsekov.

»Že odkar je bila zgrajena avtocesta, je govora o priključku Študa, a v tem času se ni nič zgodilo. Priključek je še posebej nujen zaradi načrtovane industrijske poslovne cone v Ihanu,« je novo problematiko predstavila moderatorka večera. 

»Avtocestni priključek Študa je obstal v državnem kolesju. Projekt trenutno stoji na Ministrstvu za okolje in prostor. So pa bile že izvedene določene dejavnosti. Odlično bi bilo, če bi kdo iz občine poklical na MOP in jih spodbudil. Ima pa sam priključek že soglasje DARS-a,« je o tej tematiki povedal minister.

Kako je z varnostjo v prometu?

Na okrogli mizi so spregovorili tudi o varnosti pešcev  v prometu. Posebej so omenili prehod za pešce pri športnem parku Dob, ki ga dnevno uporablja tudi do 200 otrok, ki gredo na trening, v šolo in domov. Minister je povedal, da je upravljavec tega odseka DRSI, ki mora s pomočjo Javne agencije za varnost prometa narediti analizo prometno varnosti in nato s pomočjo lokalne oblasti predlagati rešitve. Možna je tudi izgradnja krožišča. Minister je tudi poudaril, da bodo vse občine pozvali, naj naredijo načrt šolskih poti. Ko bo ta narejen, bodo pomagali urejati varnost okoli šol, tudi okoli PŠ Ihan, kjer je nevarna šolska pot od vstopa na avtobus do šole.  

Varnost občanov je vprašljiva tudi na nezavarovanem železniškem prehodu v Depali vasi. Tu prihaja do težav zaradi neurejenega lastništva, nove zapornice pa so po mnenju krajanov nujno potrebne. Po ministrovem mnenju je treba ponuditi ceno odkupa, ki je v skladu z zakonom o železniškem prometu, ta ne sme biti ne previsoka ne prenizka. Previsoka cena odkupa lahko občutno dvigne ceno celotnemu projektu. So pa k izgradnji zapornic dali soglasje v Domžalah in na ministrstvu.

»Še bolj bo ta proga postala problematična, ko se bo nadgradila železniška proga. Če bom imela možnost ureditve te zadeve, bom na pogovor najprej povabila vse lastnike in nato bomo skupaj našli rešitev. Treba je upoštevati, da je javna sredstva treba uporabljati smotrno. A človeško življenje nima cene,« je povedala domžalska kandidatka za županjo, Savnikova. Končna izvedba dvotirne železnice Ljubljana Šiška – Kamnik Graben naj bi bila leta 2030, kmalu se bo začel postopek izdelave Državno prostorskega načrta.

Železniška postaja v Domžalah
Kaj se dogaja s severno trzinsko obvoznico?

Občine so v sklopu regionalnega prostorskega načrta že izbirale izvajalca, narejene so bile prve študije.  Zaradi težav pri razlaščanju lastnikov se je zapletlo je pri umeščanju v prostor, zato tudi še niso bile narejene strokovne podlage. Odvzeta so bile tudi sredstva iz proračuna občine Trzin. Idejni načrt je bil narejen že leta 2008.

TRZIN obvoznica
Kaj pa energetika?

»Želimo spremeniti potencial degradiranih površin v celotni Sloveniji in nanje postaviti sončne elektrarne. S tem namenom smo dali v javno obravnavo tudi zakon za spodbujanje in hitrejše umeščanje obnovljivih virov v prostor, na katerega smo prijeli veliko pripomb. Do konca tega meseca bo končano medresorsko usklajevanje in nato upam, da kmalu pride do sprejetja tega zakona,« je povedal minister in poudaril, da bodo s sočnimi elektrarnami občine lahko pokrile del potreb po energiji.

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
scattered clouds
16.9 ° C
16.9 °
14.8 °
55 %
4.6kmh
40 %
sob
17 °
ned
19 °
pon
21 °
tor
19 °
sre
20 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano