Ljudje iščemo ponudnike storitev na različne načine: sprašujemo znance, pogledamo oglase in spletne strani, beremo članke. Ko je nabor narejen, preverjamo cene in izkušnje uporabnikov ter se odločamo. To je dolga pot, ki zahteva precej angažiranosti, predvsem pa vzame veliko časa. Na srečo je že desetletje na voljo tudi veliko hitrejša in uporabnikom prijazna pot. Omisli.si je spletna platforma, ki pametno povezuje preverjene ponudnike storitev s strankami, ki načrtujejo nove projekte. Tako oboji prihranijo čas in denar. Med ustanovitelji platforme je tudi Kamničan Martin Korenjak, ki v podjetju skrbi za trženje.
Poleg Martina sta soustanovitelja še Mitja Pritržnik in Primož Verdnik. Prvi je direktor podjetja, drugi tehnični vodja, vsak od treh pa je tretjinski lastnik podjetja. Njihova skupna podjetniška zgodba se je začela pred več kot desetletjem, ko so začeli razmišljati, da bi poleg rednih služb svoj čas vložili še v lasten projekt. Tako je najprej nastal portal za iskanje glasbenikov najdi-glasbenika.si, ki deluje še danes. Po hitrem uspehu so se prvemu portalu pridružili še drugi (najem fotografa, pogostitve, koč itd.), zato so fantje začeli razmišljati, da bi namesto več manjših naredili en sam, krovni portal, na katerem bodo zbrani vsi storitveni ponudniki. »Vse skupaj se je začelo kot konjiček ob naših rednih službah. Potem je portal storitev začel rasti. Spoznali smo, da bomo morali nehati sedeti na dveh stolčkih ter bo moralo delo s portalom prerasti v redno službo,« o začetkih razlaga Martin. Pri tem so odločilno vlogo igrala sredstva Slovenskega podjetniškega sklada, pridobljena na razpisu SK75. »To je bila odskočna deska, saj so bili naši prihodki še tako majhni, da si sami tega prehoda v redno zaposlitev ne bi mogli privoščiti,« pove.
Danes portal pokriva 130 storitvenih področij, ima 150 tisoč obiskovalcev mesečno, na njem je vpisanih dobrih 8500 podjetij, ki se jim vsak mesec pridružijo številna nova, mesečno posredujejo okoli 2000 povpraševanj preko elektronske pošte in 3000 telefonskih povpraševanj. »Sklenjenih poslov je od 5 do 10 %, v povprečju se sklene posel pri vsakem sedmem kontaktu,« pove Martin.
Eden od prvih stanovalcev KIKštarterja
Z obsegom poslovanja se je večala tudi ekipa, ki danes šteje šest ljudi, poleg tega pa imajo tudi več zunanjih sodelavcev. »Rastemo iz leta v leto. Sploh zadnja tri leta beležimo poskok v rasti, takšno bo tudi letošnje leto. Iščemo novega tržnika, saj nam povpraševanja rastejo hitreje kot število ponudnikov, razmišljamo pa tudi o zaposlitvi še enega programerja,« pove Martin, ki s svojim delom posla že vseh deset let domuje v kamniškem KIKštarterju. Ekipa Omisli.si je namreč razpršena na več lokacijah. »V Ljubljani imamo skupno pisarno, kjer se srečujemo enkrat tedensko. Tisti dan delamo skupaj, imamo sestanke, usklajevanja ipd., vse ostale dni pa delamo vsak na svoji lokaciji. Sam sem v KIKštarterju, kamor sem prišel čisto na začetku, ko se je ta kamniški prostor sodela šele odprl. Sem eden izmed prvih stanovalcev. Tu je super okolje, ogromno je podpore, od izobraževanj do mreženja. V KIKštarterju sem spoznal veliko ljudi in tu sem zelo zadovoljen,« Martin ne skopari s pohvalami, hkrati pa pojasni še, da jim tovrsten “razpršen” način dela v podjetju odlično funkcionira in zelo ustreza, »opažam, da sem veliko bolj produktiven tiste dni, ko sem v svoji pisarni, saj imam mir in nihče me ne moti, seveda pa je dobro, da se ožja ekipa dobiva vsaj enkrat na teden, tako se vzdržujejo osnovni odnosi in komunikacija. Sicer pa smo vse dni v stiku preko različnih komunikacijskih orodij, od pogovornih aplikacij do zooma in telefonov.«
Odločilna je vztrajnost in zavzetost ponudnikov
Platforma je za iskalca storitev brezplačna. Poti do ponudnikov sta dve. »Prva je, da iskalec obišče spletno stran, na kateri je zbir ponudnikov s področja, ki ga zanima, denimo omisli.si/kopalnico/, in tu najde nekaj primernih izvajalcev. Torej je naša platforma v tem primeru most, nekakšen digitalni Celjski sejem, če hočete, kjer iskalec vidi ponudnike, njihove storitve, ocene. Poleg tega je navedeno še, če je ponudnik preverjen z naše strani in kako smo ga preverili (bonitete, blokade TRR, ocene na spletu). Druga možna pot je, da iskalec odda povpraševanje in z liste, ki jo predlaga sistem, sam stopi v kontakt s ponudniki ali pa počaka, da ga pokličejo oni,« delovanje platforme opisuje Martin.
Ponudniki, ki se vpišejo na portal, morajo za storitev plačevati naročnino. Na voljo sta dva paketa, in sicer trimesečni ali letni. Za začetek je na voljo tudi brezplačen dostop, a ta ne omogoča kontakta s strankami. Kot pove Martin, se trenutno ukvarjajo z digitalizacijo plačila naročnin, torej bo ponudnik kmalu lahko sam aktiviral naročnino s kreditno kartico. Ta storitev bo na voljo do konca leta. »Na splošno se ponudniki bolj odločajo za letne pakete, saj je verjetnost za sklenjen posel v enem letu večja. V letnem paketu ponujamo garancijo vsaj enega posla, če stranka tega ne sklene, ji članstvo brezplačno podaljšamo,« razloži Martin, a pove, da so taki primeri v manjšini. »Ponudnikom pomagamo, svetujemo, kako naj si uredijo profil, kako pristopijo do strank ipd. Vsi ti nasveti so brezplačni. Seveda pa vse ni odvisno od nas. Odločilna je prav vztrajnost in zavzetost ponudnikov.« Ob tem sogovornik doda, da imajo veliko zadovoljnih strank, saj je takih, ki naročnino iz leta v leto podaljšujejo, več kot 60 %. Med iskalci storitev so v večini fizične osebe, od 5 do 10 % pa je iskalcev podjetij v segmentu B2B.
Pametni algoritmi povezujejo povpraševanje s ponudniki
Večkrat smo že zapisali, da platforma pametno povezuje iskalce in ponudnike storitev. Kaj pomeni pametno povezovati? »V ozadju platforme delujejo algoritmi, ki povezujejo povpraševanje s ponudniki. Ko oseba ali podjetje odda povpraševanje, platforma takoj predlaga izbor desetih najbolj ustreznih ponudnikov glede na parametre, označene v obrazcu. Da ponudnik pride v izbor desetih najboljših, je ponovno zasluga algoritma, ki pregleda starost podjetja, število zaposlenih, ocene strank, urejenost profila itd.,« razloži Martin in pojasni, da po avtomatskem prejemu izbora ponudnikov, ki ga opravi sistem sam, povpraševanje preveri še zaposleni in izbor še dopolni z ustreznimi ponudniki. V procesu je ključna dobra baza ponudnikov, ki jim iskalci lahko zaupajo. Pri Omisli.si mislijo tudi na to. »Letos smo našo bazo podjetij povezali z bazo podjetja Bisnode, ki meri bonitete pravnih subjektov. Ko dobimo podatek, da podjetje ne obstaja več, je v stečaju ali toženo, zaposleni na podpori preveri dejansko stanje. Če se je podjetje zaprlo, potem sodelovanje prekinemo; včasih pa se zgodi, da gre le za spremembo, na primer preusmeritev iz s.p. v d.o.o., takrat s sodelovanjem nadaljujemo,« razlaga Martin.
V porastu je povpraševanje na področju ogrevanja
V tem trenutku je še vedno veliko povpraševanja po gradbenih storitvah. »Ta trend se je začel med epidemijo covida-19. Kaj se bo v prihodnje dogajalo na področju gradbeništva, je težko napovedati. Cene so se dvignile, povpraševanje še vedno raste, tako da zaenkrat ohlajanja še en zaznavamo. Menim pa, da se bo trg začel umirjati nekako do konca tega leta ali spomladi prihodnje leto,« napoveduje Martin. Med epidemijo, ki na poslovanje podjetja Omisli.si ni imela večjega vpliva, so sicer zaznali tudi povišan vpis podjetnikov, ki so iskali nove kanale za iskanje strank. Po epidemiji so opazili pravo eksplozijo povpraševanj s področja dogodkov (poroke, rojstni dnevi ipd.), v tem trenutku pa se strmo povečujejo tudi povpraševanja s področja ogrevanja. »Ljudje iščejo alternativne rešitve oz. dodatne vire. Zmanjšuje se povpraševanje po peletih, nekateri se vračajo na ogrevanje na drva. Veliko je povpraševanja po toplotnih črpalkah in sončnih elektrarnah. To je prihodnost ogrevanja,« razkriva Martin.
Čeprav so v podjetju v preteklosti že napovedovali širitev na tuje trge, so te načrte za zdaj opustili in se raje posvetili obdelavi slovenskega tržišča in utrditvi položaja na njem. »Še vedno dodajamo nova področja, pogosto tudi na želje ponudnikov, ki nam sporočijo, da določene branže še ne pokrivamo. Tako smo nedavno dodali bazene, savne po meri …,« pravi Martin in doda, da so med poglavitnimi načrti predvsem tehnološki, saj želijo še izboljšati uporabniško izkušnjo za ponudnike, dodati spletna plačila članarine, uvesti prodajo bonov ipd. Že zdaj pa beležijo odlično uporabniško izkušnjo iskalcev storitev, ki na njihovi platformi ne najdejo zgolj preverjenih in zaupanja vrednih ponudnikov, temveč se lahko podučijo tudi o značilnostih posameznih panog in cenah storitev. Platforma, torej, ki deluje kot tisti znanec, ki mu lahko zaupate in na katerega se obrnete, ko potrebujete dobrega mojstra.