Občinska celostna prometna strategija Občine Domžale (OCPS) predstavlja ključno orodje za pristop k načrtovanju prometa, s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti in je eden od pogojev za kandidiranje na javnih razpisih s področja mobilnosti.
V obdobju sedmih let naj bi postopno realizirali ukrepe, ki so okvirno definirani v akcijskem načrtu, pri čemer bodo sredstva za izvajanje zagotovljena v okviru letnih proračunov in razpisov. Na podlagi spremljanja učinkov bodo na občini po potrebi prilagajali akcijski načrt. Strategija je prilagodljiv dokument, ki se bo razvijal skladno s potrebami občanov in cilji trajnostnega razvoja in bo narekoval razvoj mobilnosti v občini na način, ki bo zagotovil varnejše, bolj dostopne in trajnostne prometne rešitve za vse prebivalce.
»V samo izdelavo smo vključili javnost preko delavnic, anket, intervjujev. Celoten proces priprave je trajal več kot leto dni. V celostni prometni strategiji obravnavamo pet stebrov: hojo, kolesarjenje, javni potniški promet, motorni promet in celostno prometno načrtovanju. V okviru vsakega od teh stebrov smo oblikovali cilje in konkretne ukrepe, ki so zbrani v akcijskem načrtu. Ta bo služil kot temelj za izvajanje ukrepov v naslednjih sedmih letih. Glavni cilj vseh predvidenih ukrepov je zagotoviti varnejše, bolj trajnostne in dostopnejše rešitve za vse udeležence v prometu – pešce, kolesarje, uporabnike javnega prometa ter voznike motornih vozil,« je razložila Maja Brusnjak Hrastar, vodja oddelka za urejanje prostora na Občini Domžale.
Eden izmed ukrepov Občinske celostne prometne strategije je urejanje varnih šolskih poti. Pri pripravi strategije so se s pomočjo razprav razprav z javnostjo in strokovnjaki pokazale tudi lokacije, ki so bile večkrat omenjene kot problematične.
V Domžalah so že začeli izvajati ukrepe trajnostne mobilnosti. Uvedli so linje ljubljanskega potniškega prometa. Minibusa, ki slišita na ime Domžalček pa sta zabeležila 500 voženj.
»Strategija je pokazala, da je parkiranje problem, v katerega bomo morali vložiti veliko svoje energije. V drugi polovici leto bomo začeli graditi garažno hišo, zato bo v Domžalah veliko zmede. Naš cilj je, da na obrobju mesta postavimo parkirišča in že tam zaustavimo promet ter potem nudimo alternativni prevoz do cilja. Vsako leto bomo postavili tudi nove postaje DBajk, najprej jo bomo postavili v Športnem parku Ihan, potem pa še na Dobu,« je dodala domžalska županja Renata Kosec.
Izdelava sedemletnega strateškega dokumenta je financirana iz strani Ministrstva za okolje, podnebje in energijo.