Tak naslov nosi gledališka predstava, ki so jo dijaki drugih letnikov Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra Kamnik pod mentorstvom profesoric Andreje Sabati Šuster in Alenke Hladnik ter gledališke mentorice Anje Bezlove ustvarili v okviru predmeta ITS (interdisciplinarni tematski sklop). Premierno so jo na odru Doma kulture Kamnik predstavili 14. maja in poželi navdušenje polne dvorane občinstva.
ITS je kratica za interdisciplinarni tematski sklop, predmet, s katerim se po tri ure tedensko srečujejo dijaki drugega letnika gimnazije. Kot je za Modre novice povedala Andreja Sabati Šuster, ga sestavljajo vsebine, ki jih sicer ni v predmetniku, zato vsak ITS oblikujejo in vodijo trije različni profesorji z znanjem in spretnostmi z različnih področij, pomembnih za razvoj mladostnika. Na GSŠRM Kamnik deluje pet ITS-ov z naravoslovnimi, družboslovnimi, humanističnimi in izrazno-umetniškimi vsebinami. Eden od njih, ITS 1, imenovan Vile ali lopata, se že peto leto ukvarja s kritičnim razmišljanjem, javnim nastopanjem in ustvarjalnim izražanjem. »Pred tremi leti smo s svojimi izdelki ustvarili zvočno knjigo, lani in predlani pa uprizorili predstavi na velikem odru doma kulture z naslovom Kdo je Jaka in Salmo Salar, ki sta bili pravi uspešnici med našimi dijaki in smo ju zato večkrat ponovili. Ponosni smo, da si je zadnjo predstavo našega ITS-a ogledalo približno tisoč gledalcev,« je o tem posebnem gimnazijskem predmetu še povedala Sabati Šuster in dodala, »ITS je oblikovan kot avtentična učna situacija, v kateri dijaki ustvarijo kabaret, variete ali drugo odrsko obliko. Prav zato, ker ne vemo, kam nas bo ustvarjanje pripeljalo, kako bo potekalo in katere teme razkrilo, si je predmet ime izposodil pri butalski zgodbi o kovaču, ki je ustvarjal vile ali nemara celo lopato.«
Dijaki: večkrat smo se spraševali o smislu iskanja smisla
Dijaki tako v postopku nastajanja gledališke predstave kot potem v sami uprizoritvi zasedejo različne tipične vloge v avtentičnih učnih situacijah: z dramatizacijo, različnimi načini ustvarjanja, izražanja in predstavljanja kot režiser, scenograf, kostumograf, scenarist, dramaturg, igralec, fotograf, aranžer, oblikovalec, komponist, slikar, plesalec, baletnik, koreograf, organizator in/ali povezovalec. Predstavo Od kosmičev do fikusa sestavljajo različni prizori iz življenja od rojstva do smrti, ki se dotikajo tako aktualnega dogajanja v šoli in izven nje kot intimnih prizorov v družini ter stisk, s katerimi se mladi soočajo. Vsem je skupno, da iščejo smisel življenja. Po predstavi so dijaki povedali, da so si z vprašanjem, kaj je smisel življenja, pošteno razbijali glave. »Lotiti se take teme ni bilo preprosto, včasih je bilo celo boleče,« so priznali, o nastajanju predstave pa povedali, »od jeseni smo se dobivali ob petkih po tri ure, in to ne v šoli, pač pa v domu kulture v Kamniku. Vadili smo na odru doma kulture ali v mladinskem centru Kotlovnica. Oktobra 2024 smo imeli tridnevni tabor ITS v samostanu v Mekinjah. Vsi prizori so nastali iz nas. Nenehno smo se spraševali, nadgrajevali in rušili, naredili smo vsaj dvakrat toliko prizorov, kot ste jih danes videli, in verjemite, da smo se še včeraj spraševali o smislu iskanja smisla.«
Poleg Anje Bezlove, ki je, kot pravijo dijaki, na povsem naraven, zabaven in ustvarjalen način predstavila odrske veščine in jih vgnetla v predstavo, sta pri tehnični izvedbi pomagali še ekipi Doma kulture Kamnik in MC Kotlovnica: Rok Kosec, Goran Završnik, Primož Jeras, Matic Maček, Gašper Selko in Blaž Flerin. »Dijakom predstavlja oder posebno izkušnjo, ne samo zato, ker pouk preselimo na prizorišče, ki ni šola, pač pa zato tudi bolje razumejo dogajanje v gledališču, kulturi ipd. Anja Bezlova se je štiri leta izobraževala v gledališki šoli v Firencah in prispeva odrski del z vsemi niansami ogrevanja, kričanja, smejanja, gibanja, izraznosti, logistike sestave predstave,« je povedala Andreja Sabati Šuster, ki skupaj z mentorico Alenko Hladnik poskrbi za organizacijo in šolske formalnosti, vsebinsko podporo, odpiranje tem, o katerih razpravljajo in jih vključujejo (ali tudi ne) v prizore, dodajanje namigov in iskric, organizacijo tabora ITS in oglede predstav v Ljubljani, »pred začetkom ustvarjanja prizorov imamo še ”teoretični del” s kreativnim pisanjem in razmišljanjem. Dijaki pišejo svoje zgodbe in jih interpretirajo, dobijo ozadje o izražanju, besedi nasploh, komunikaciji itd.«
Po uspešno izvedeni predstavi na odru Doma kulture Kamnik so dijaki hvaležni šoli, da jim omogoča posebne oblike pouka. »Skoraj vsak petek smo šolsko okolje lahko zamenjali z nadvse navdihujočo učilnico gledališkega odra. Šele tu so iz nas priplavala čustva, talenti in spretnosti, za katere sploh nismo vedeli, da bivajo v nas. Dijaki štirih razredov smo se povezali v ustvarjalno skupino, ki je s to izkušnjo morda bližje svojemu smislu,« so zaključili drugošolci kamniške gimnazije.



