Na dupliški osnovni šoli so v četrtek predstavili svoje delovanje v okviru Erasmus+ projektov, ki so projekti Evropske unije mednarodnega sodelovanja. Dogodek je bil namenjen obujanju spominov na projekte, ki so v šolsko skupnost vnesli pozitivne spremembe, ter izmenjavi izkušenj s predstavniki drugih osnovnih šol.
Kot je v šali pripomnila povezovalka dogodka Kristina Ločniškar, koordinatorica Erasmus + na dupliški osnovni šoli, so se na prvo mednarodno izmenjavo podali v Litijo, in sicer na ogled, kako te stvari potekajo drugod. Prvi uradni Erasmus+ projekt z naslovom Zdravo življenje za gibko mišljenje je v tujino popeljal šest učiteljev, ki so se udeležili osmih izobraževanj. Izkušnje so prenesli v vsakdanje delo in med drugim uvedli rekreativne odmore ter gibalne aktivnosti med poukom.
Opogumljeni z uspehom so leta 2020 na šoli zasnovali nov projekt Narava nas vzgaja. V sklopu tega se je osem učiteljev udeležilo strukturiranih tečajev, trije pa so sodelovali v programu sledenja na delovnem mestu, kjer so neposredno spremljali delo svojih kolegov v tujini. Eden vidnejših rezultatov projekta je pouk na prostem, ki poteka vsaj enkrat tedensko v prvem in drugem razredu.
Letos je v teku dvoletni projekt Moja, tvoja, naša šola, kjer so poleg aktivnosti, ki so potekale že v prejšnjih projektih, prvič peljali otroke na tuje šole. Cilj projekta je spodbujati prostovoljstvo in graditi odprto ter sprejemajočo družbo tudi za učence z manj priložnostmi. Idejo za projekt so na Osnovni šoli Marije Vere dobili, ker v šoli, kar nekaj tujcev, ki ne znajo jezika in ne poznajo okolja. Prvi korak projekta je bil sodelovanje slovenskih in tujih učencev pri prostovoljskih aktivnostih. Te skupne aktivnosti so bile tudi eden izmed pogojev za udeležbo učencev na skupni mobilnosti. Po pet učencev je preživelo en teden na šolah v Španiji, Romuniji in Švedski, kjer so spoznavali drugo deželo, drug način šolskega dela ter izmenjavali svoje prostovoljske izkušnje z učenci iz teh šol, ki so jim nato tudi vrnili obisk v Sloveniji. Tudi tu je potekalo sledenje učiteljev na delovnem mestu.
Učitelji pa so prišli tudi na Osnovno šolo Marie Vere – na šolo je prišlo 42 učiteljev, ki so spremljali delo slovenskih kolegov. »Večina jih je bila zelo zadovoljna in prijetno presenečena nad šolskim sistemom, dejavnostmi, opremljenostjo šole ter naravnim okoljem. Z mnogimi smo še vedno v stikih, kar omogoča dolgoročno sodelovanje,« je povedala Kristina Ločniškar. Poudarila je tudi pomen osebnega stika: »Kemija se vzpostavi na terenu – ko se spoznaš, se razvije zaupanje in sodelovanje postane veliko lažje.«
Poleg mobilnosti posameznikov šola sodeluje tudi v strateških partnerstvih. Trenutno izvajajo projekt Exploring the Forest of Emotions (Raziskovanje gozda čustev), ki se osredotoča na razvoj čustvene pismenosti pri mlajših otrocih. V projektu sodelujejo še estonski vrtec in ciprski vrtec ter osnovna šola. Ideja je vzniknila iz opažanja, da mlajši otroci pogosto težko izrazijo svoja čustva. V projekt so vključeni tudi starši.
Svoje izkušnje so na dogodku delili tudi učitelji, ki so v okviru izmenjav izboljšali svoje znanje jezika, pridobili nove pedagoške pristope ter dragocene ideje za delo v razredu. Obiski tujih šol so jim odprli pogled na učne procese in spodbudili pozitivno razmišljanje. Na Osnovni šoli Marije Vere pa so se med člani Erasmus ekipe stkale tudi posebne vezi.








