Z novim šolskim letom je svoja vrata odprla trenutno najmodernejša šola v Sloveniji, popolnoma nova OŠ Frana Albrehta Kamnik. Šola predstavlja pomemben mejnik za občino, ki je na novo moderno zgradbo čakala več kot 15 let. Stara šola je bila premajhna in neustrezna z vidika potresne in požarne varnosti. Na novi šoli je danes pouk začelo 537 učencev, med njimi 38 prvošolcev. Na šoli, ki ima še štiri podružnice, se bo v tem šolskem letu učilo skupaj 776 učenk in učencev.
Več kot 15 let od prvotne zasnove, a manj kot tri leta gradnje
Zgodovina nove šole sega v leto 2007, ko je bil na Zbornici za arhitekturo in prostor Slovenije izveden arhitekturni natečaj za zasnovo območja današnje šole. Po večkratnih spremembah projekta je bila leta 2018 pod vodstvom aktualnega župana Mateja Slaparja sprejeta odločitev, da Kamnik vendarle dobi prepotrebno novo, moderno šolo. Projekt je bil pod županovim vodstvom recenziran in dodelan, konec leta 2020 je bil potrjen investicijski program, oktobra 2021 pa se je začela gradnja. Šola je bila pod vodstvom vodje gradbenega odbora – takratnega podžupana Bogdana Pogačarja zgrajena v manj kot treh letih.
»Učenci in zaposleni OŠ Frana Albrehta smo izjemno veseli novih šolskih prostorov, ki smo jih že res dolgo čakali in končno dočakali. Po letih izjemno težkih pogojev za delo, v dotrajani, nevarni in premajhni stavbi, se zelo veselimo nove šole,« je še poudarila ravnateljica šole Monika Glücks Donko.
Zasnovana s poudarkom na varnosti, uporabnosti in sodobnosti
Nova šola zavzema skupno dobrih 8000 m² bruto uporabne površine in je sestavljena iz treh lamel – A, B in C, ki v tlorisu tvorijo črko U. Skupno vključuje 32 novih učilnic, 18 kabinetov ter številne tehnične in upravne prostore. Bogdan Pogačar je pojasnil, da je bila zasnova šole kompleksna predvsem zaradi konstrukcijskih elementov, saj so kot glavni materiali uporabljeni armiran beton, jeklo in les. Lameli A in C sta zgrajeni iz armirano-betonske konstrukcije, povezuje pa ju preko 30 metrov dolga jeklena mostna konstrukcija, ki tvori lamelo B.
Šola je zgrajena iz 250 ton jekla za nosilno konstrukcijo, 5.000 kubičnih metrov betona in 550.000 kilogramov armature. Ponaša se z dovršeno prostorsko akustiko, aktivno in pasivno požarno zaščito ter najsodobnejšimi sistemi strojnih in elektroinštalacij. Vse tri lamele so vertikalno povezane z dvigalom, urejeni pa so tudi prostori brez arhitektonskih ovir, ki omogočajo gibanje ter uporabo tudi gibalno oviranim.
Popolnoma prilagojena sodobnim pedagoškim metodam
Nova šola je z vidika zasnove, prostorov in opreme popolnoma prilagojena sodobnim pedagoškim metodam, zaradi česar se uvršča med šole z najboljšimi pogoji za učence v državi. Učilnice so opremljene z najsodobnejšo opremo, kot so kinestetične mize, in so modularno zasnovane, kar omogoča prilagajanje različnim potrebam – od tradicionalnih učnih ur do projektnega dela in delavnic. Poseben poudarek je na naravni svetlobi in prilagodljivih učnih prostorih, ki spodbujajo dobro počutje in ustvarjalnost. Njena posebnost pa so tudi amfiteatralne stopnice, ki pritlično avlo povezujejo s prvim nadstropjem.
»Šola je edinstvena zaradi svoje moderne in estetske arhitekture, ki omogoča sodobne učne procese, veliko gibanja in izvedbo pouka tudi na prostem. Prepričani smo, da se bodo naši učenci v tem izjemnem okolju odlično počutili,« je ob predaji šole v uporabo izpostavila ravnateljica šole Monika Glücks Donko, ki se je Občini Kamnik zahvalila za vso podporo pri uresničitvi projekta izgradnje nove šole.
Močna povezava z lokalnim okoljem
Objekt nove šole po Pogačarjevih besedah simbolizira odprtost in povezanost, hkrati pa uporaba različnih konstrukcijskih elementov predstavlja izraz slovenske šole. Šola stoji na območju nekdaj močnega industrijskega mesta Kamnik, zato ima trden kamnit in betonski videz. Uporaba lesa, predvsem v drugem nadstropju, prostoru daje toplino in povezanost z naravo, kar odraža tudi dejstvo, da gozdovi pokrivajo 58 % površine Slovenije. Uporaba lesa tako nima le trajnostne, temveč tudi simbolen in emocionalen pomen.
»Nova OŠ Frana Albrehta pooseblja prostor, v katerem stoji, in s svojim videzom poudarja preteklost, pripadnost prostoru ter s svojo odprto zasnovo in moderno opremljenostjo povezuje preteklost s prihodnostjo,« je dodal Pogačar.
Šola, ki predstavlja našo vizijo prihodnosti Kamnika
»Ta šola predstavlja našo vizijo prihodnosti, v kateri bo imel vsak otrok možnost razvijati svoje talente, raziskovati svet, se učiti in rasti. Zgrajena je na temeljih sodelovanja in inovativnosti, zato ne dvomim, da bo prostor, kjer se rojevajo nove ideje, kjer ustvarjalnost ne pozna meja in kjer se spoštujejo vrednote naše skupnosti. Verjamem, da bo naše otroke vodila k osebni odličnosti, da bodo nadaljevali zgodbo uspeha našega kraja in države,« je ponos in veselje ob novi pridobitvi povzel župan Matej Slapar, ki je za ves prispevek hvaležen vodji gradbenega odbora Pogačarju ter vsem drugim, ki so prispevali k dejstvu, da ima Kamnik novo šolo. Dodal je, da nadaljevanje del ob šoli kaže na zavezanost občine nadaljevanju vlaganja v izobraževanje in razvoj, saj so prepričani, da je znanje ključ do prihodnosti, kakršno si vsi želimo.
Dela se nadaljujejo z gradnjo športnega parka
Celotna investicija v novo šolo je znašala približno 18,8 milijona evrov, od tega je 2.348.677,50 evra prispevalo Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. Dela se bodo nadaljevala z rušitvijo stare, potresno nevarne šole in izgradnjo športnega parka, namenjenega različnim športnim disciplinam. Poleg igrišč je predvidena tudi gradnja tekalne proge, poligona za skok v daljino ter ureditev parka za druženje, igro in pouk na prostem. Park bo namenjen izobraževanju, igri otrok, športnim prireditvam, medgeneracijskemu povezovanju in druženju učencev novozgrajene šole in sosednje OŠ Toma Brejca. Investicija v ureditev parka bo predvidoma znašala še dodatnih 2.086.841,73 evra. Po gradnji športnega parka bo sledila tudi gradnja nove telovadnice.
Odprtje nove OŠ Frana Albrehta Kamnik tako postavlja nove standarde v slovenskem šolstvu in predstavlja pomemben korak v prihodnost izobraževanja v regiji. Zgradba bo pomembno prispevala k izboljšanju pogojev za izobraževanje ter omogočila učencem, da razvijajo svoje potenciale v sodobnem in spodbudnem okolju.