četrtek, 16 oktobra, 2025
4.9 C
Kamnik
4.9 C
Kamnik
četrtek, 16 oktobra, 2025
4.9 C
Kamnik
četrtek, 16 oktobra, 2025
4.9 C
Kamnik
četrtek, 16 oktobra, 2025
DomovAktualnoObčina Trzin z novo strategijo do varne, trajnostne in povezane mobilnosti

Občina Trzin z novo strategijo do varne, trajnostne in povezane mobilnosti

Občinski svetniki so junija sprejeli občinsko strategijo Občine Trzin, ki je ključni dokument za dolgoročno načrtovanje prometa in mobilnosti, izboljšanje dostopnosti in kakovosti bivanja. Odpira tudi vrata do državnih in evropskih sredstev, brez katerih je izvajanje precej oteženo.


S strategijo želijo uresničiti vizijo Občine Trzin, ki pravi:

»V Občini Trzin si prizadevamo za visoko kakovost bivanja v okolju, kjer prometna infrastruktura omogoča varno in hkrati trajnostno vožnjo. Z usmerjanjem tranzitnega prometa izven naselja ustvarjamo pogoje za mirnejše in varnejše bivanje v središču kraja. Prometni prostori v naselju naj bodo preoblikovani v zelene, varne in prijetne površine, ki spodbujajo hojo, kolesarjenje, srečevanje in druženje. Trajnostni prevoz naj omogoča hitro in zanesljivo povezavo z Ljubljano in okoliškimi naselji.«

V pripravo strategije so bili vključeni strokovnjaki in širša javnost. Strokovna delovna skupina je sodelovala na delavnicah in intervjujih, občani pa prek anket, interaktivnega zemljevida in javnih dogodkov.

Med glavnimi izzivi občine Trzin na področju mobilnosti je visoka stopnja dnevnih migracij.  Prebivalci opozarjajo na hrup, tranzit in zastoje. »Poleg tranzitnega prometa po Mengeški cesti promet dodatno obremenjuje obrtnoindustrijska cona, kjer primanjkuje parkirnih mest. Med ključnimi izzivi ostajajo zastoji, pomanjkanje varnih šolskih poti, sobivanje v ozkih ulicah, visok delež voženj na kratke razdalje ter nizka uporaba javnega prevoza,« so glavne izzive izpostavili v podjetju PNZ, kjer so vizijo pripravljali.

Najpomembnejši ukrepi občinske celostne prometne strategije Občine Trzin vključujejo celostno prometno načrtovanje z vzpostavitvijo sistema za spremljanje potovalnih navad, ozaveščanje in izobraževanje prebivalcev. Na področju hoje se načrtuje gradnja manjkajočih pločnikov, ureditev šolskih poti in varnih prehodov za pešce in omejitev hitrosti za kolesa in skiroje na poti ob Pšati. Za spodbujanje kolesarjenja bo optimizirana regionalna kolesarska povezava Kamnik–Trzin–Ljubljana, urejene bodo varne šolske poti za kolesarje, postavljena nova stojala, kolesarnice in servisne točke. Prizadevajo si za izgradnjo sistema P+R pri postaji Trzin–Depala vas, povečanje števila vlakov, nadgradnje avtobusnih povezav in boljše povezave z LPP. Želijo si tudi ureditve Jemčeve ceste, trzinske obvoznice in urediti parkiranje.

Občina Trzin je za pripravo dokumenta pridobila 19.600 evrov nepovratnih sredstev. Strokovno podporo je zagotovilo podjetje PNZ, priprava pa se je začela maja 2024 v skladu z veljavnimi smernicami.

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
fog
4.9 ° C
7.4 °
3.1 °
93 %
0.5kmh
40 %
čet
15 °
pet
14 °
sob
14 °
ned
12 °
pon
10 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano

DomovAktualnoObčina Trzin z novo strategijo do varne, trajnostne in povezane mobilnosti

Občina Trzin z novo strategijo do varne, trajnostne in povezane mobilnosti

Občinski svetniki so junija sprejeli občinsko strategijo Občine Trzin, ki je ključni dokument za dolgoročno načrtovanje prometa in mobilnosti, izboljšanje dostopnosti in kakovosti bivanja. Odpira tudi vrata do državnih in evropskih sredstev, brez katerih je izvajanje precej oteženo.


S strategijo želijo uresničiti vizijo Občine Trzin, ki pravi:

»V Občini Trzin si prizadevamo za visoko kakovost bivanja v okolju, kjer prometna infrastruktura omogoča varno in hkrati trajnostno vožnjo. Z usmerjanjem tranzitnega prometa izven naselja ustvarjamo pogoje za mirnejše in varnejše bivanje v središču kraja. Prometni prostori v naselju naj bodo preoblikovani v zelene, varne in prijetne površine, ki spodbujajo hojo, kolesarjenje, srečevanje in druženje. Trajnostni prevoz naj omogoča hitro in zanesljivo povezavo z Ljubljano in okoliškimi naselji.«

V pripravo strategije so bili vključeni strokovnjaki in širša javnost. Strokovna delovna skupina je sodelovala na delavnicah in intervjujih, občani pa prek anket, interaktivnega zemljevida in javnih dogodkov.

Med glavnimi izzivi občine Trzin na področju mobilnosti je visoka stopnja dnevnih migracij.  Prebivalci opozarjajo na hrup, tranzit in zastoje. »Poleg tranzitnega prometa po Mengeški cesti promet dodatno obremenjuje obrtnoindustrijska cona, kjer primanjkuje parkirnih mest. Med ključnimi izzivi ostajajo zastoji, pomanjkanje varnih šolskih poti, sobivanje v ozkih ulicah, visok delež voženj na kratke razdalje ter nizka uporaba javnega prevoza,« so glavne izzive izpostavili v podjetju PNZ, kjer so vizijo pripravljali.

Najpomembnejši ukrepi občinske celostne prometne strategije Občine Trzin vključujejo celostno prometno načrtovanje z vzpostavitvijo sistema za spremljanje potovalnih navad, ozaveščanje in izobraževanje prebivalcev. Na področju hoje se načrtuje gradnja manjkajočih pločnikov, ureditev šolskih poti in varnih prehodov za pešce in omejitev hitrosti za kolesa in skiroje na poti ob Pšati. Za spodbujanje kolesarjenja bo optimizirana regionalna kolesarska povezava Kamnik–Trzin–Ljubljana, urejene bodo varne šolske poti za kolesarje, postavljena nova stojala, kolesarnice in servisne točke. Prizadevajo si za izgradnjo sistema P+R pri postaji Trzin–Depala vas, povečanje števila vlakov, nadgradnje avtobusnih povezav in boljše povezave z LPP. Želijo si tudi ureditve Jemčeve ceste, trzinske obvoznice in urediti parkiranje.

Občina Trzin je za pripravo dokumenta pridobila 19.600 evrov nepovratnih sredstev. Strokovno podporo je zagotovilo podjetje PNZ, priprava pa se je začela maja 2024 v skladu z veljavnimi smernicami.

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
fog
4.9 ° C
7.4 °
3.1 °
93 %
0.5kmh
40 %
čet
15 °
pet
14 °
sob
14 °
ned
12 °
pon
10 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano