Občinski svet Občine Kamnik je na junijski seji sprejel Občinsko celostno prometno strategijo, s katero občina nadgrajuje svojo usmeritev v trajnostno mobilnost in kakovostno življenje prebivalcev. Nova strategija nadomešča prvo tovrstno strategijo iz leta 2017 in je rezultat več kot leto dni dolgega sodelovalnega procesa, v katerem so sodelovali občinska uprava, strokovnjaki in občani.
»Strategija temelji na sodobnem, človeku prijaznem prometnem načrtovanju, ki daje prednost varnosti, dostopnosti in okoljski odgovornosti. V preteklosti je bilo prometno načrtovanje osredotočeno predvsem na pretočnost avtomobilskega prometa, kar je pripomoglo k povečevanju prometa in zmanjševanju kakovosti bivanja. Danes pa v ospredje postavljamo človeka – hojo, kolesarjenje, javni promet in souporabo vozil,« je strategijo povzel Aidan Cerar z Inštituta za politike prostora, eden od ključnih snovalcev dokumenta. Poseben poudarek je namenjen umirjanju prometa, dostopnosti do osnovnih storitev ter ranljivim skupinam, kot so otroci, starejši in osebe z oviranostmi.
Na podlagi izvedene ankete med prebivalci občine Kamnik v procesu priprave občinske celostne prometne strategije osebni avtomobil za poti v šolo uporablja 60 % prebivalcev, za poti na delo 82%, do trgovin in drugih storitev v okolici doma 65 %, do trgovin in drugih storitev na obrobju občine pa kar 94 % prebivalcev. Kar 88–96 % prebivalcev se v sosednje občine (Ljubljana, Domžale, Trzin, Mengeš, Komenda) še vedno vozi z osebnim avtomobilom. Po glavni regionalni cesti skozi Kamnik dnevno pelje okoli 17.000 vozil, velik del teh predstavljajo delovni migranti.
Strategija želi postopno zmanjšati prekomerno uporabo osebnih avtomobilov in spodbuditi prebivalce k uporabi drugih oblik prevoza: hoje, kolesarjenja, javnega potniškega prometa, sistemov souporabe koles in vozil. V pripravo strategije je bila vključena širša javnost prek delavnic, anket, dogodkov na prostem in spletnih razprav. Tako oblikovani cilji temeljijo na mnenju občanov: več varnosti, čistejše okolje, boljša povezanost.
V akcijskem načrtu, ki je pripravljen za sedemletno obdobje, so ukrepi razdeljeni v pet vsebinskih stebrov. Na področju izboljšanja površin za pešce so predvidene ureditve novih peš povezav, prehodov za pešce ter izboljšave obstoječih peš površin. Med ukrepi sta tudi ureditev Medvedove ulice ter spremembe prometnega režima v šolski okolici, zlasti v Stranjah. Med cilji je postavitev vsaj ene nove brvi ter ureditev nekaterih nevarnih križišč, kot je križišče pri Coprnici. Na področju kolesarjenja je načrtovana ureditev najmanj petih novih kolesarskih poti in izboljšava petih obstoječih, poleg tega pa tudi ureditev regionalnih kolesarskih povezav Kamnik–Vransko in Kamnik–Potok. Na področju javnega potniškega prometa bo pozornost namenjena ureditvi najmanj enega novega avtobusnega postajališča in prenovi vsaj enega obstoječega. Strategija predvideva tudi spodbujanje souporabe vozil in uvedbo rumenih pasov, poleg tega pa vzpostavitev parkirišč za motorna vozila. V celostno prometno ureditev so vključene zasaditve vegetacije, ureditev parkovnih površin z urbano opremo ter načrtovanje javnega prostora po meri prebivalcev. V skladu s cilji strategije želi občina omejiti promet tudi v ožjem mestnem jedru.
 
