Pretekli petek so v prostorih Foto kluba Kamnik odprli fotografsko razstavo 50 odtenkov rjave. Razstava fotografij jesenskega listja v ospredje postavlja rjavo barvo, a kot pravi njen avtor Tomaž Berčič, to ni poklon sami barvi, temveč pogledu, ki se ne ustavi le na površini, ampak vidi globino v preprostih rečeh.
Kamničan Tomaž Berčič se že več kot 30 let ukvarja s profesionalno in umetniško fotografijo. Osredotoča se predvsem na črno-belo portretno in socialno fotografijo ter melanholične situacije iz vsakdana. Občasno se poda tudi v raziskovanje struktur in barv, ker je likovni pristop tudi del njegovega poklica grafičnega oblikovalca.

»Ideja za razstavo je zrasla iz preprostega trenutka – iz pogleda na jesenski list, skozi katerega je posijala svetloba. Kar je bilo sprva le droben detajl, se je razprlo v svet podob, ki jih spregledamo vsak dan. Rjava, ki se je zdela samoumevna, je postala neskončno bogata,« je povedal avtor na odprtju razstave, ki s fotografijami, postavljenimi v podosvetljene okvirje – mimogrede, tudi te je sestavil avtor sam – tudi v gledalcu poustvari tisti trenutek Tomaževega pogleda na jesenski list, skozi katerega posije svetloba, ki razkrije drobne vzorce, žile, luknjice, madeže ter prelome in jih človeško oko marsikdaj spregleda. »Vsak list na razstavi nosi svojo zgodbo. Nekateri so komaj porjaveli, drugi so že skoraj razpadli. Skupaj sestavljajo paleto ”50 odtenkov rjave” – ne kot točno odmerjeno število, temveč kot metaforo za neskončnost prelivov, ki jih narava ustvari brez načrta.«
Razstava tako v ospredje postavlja predvsem spregledano – in ravno zato se poklanja potrpežljivemu pogledu ter odstira globlji pomen preprostih reči.



