Ta konec tedna Timona Grgiča iz Komende čaka prva letošnja tekma srednjeevropskega prvenstva CEE v kartingu, ki bo potekala na progi Azzurra v italijanskem Jesolu. Komaj osemletni Timon je nase opozoril že v lanski debitantski sezoni, ko je v svoji kategoriji od osem do enajst let postal državni podprvak v kartingu, za letošnjo sezono pa se v družini Grgič nadejajo še boljših uvrstitev tako v domačem kot evropskih prvenstvih, Timon pa si želi predvsem na kakšni izmed dirk stopiti tudi na najvišjo stopničko. Ob nespornem talentu za avtošport, ki ga kaže – še pred začetkom sezone je na treningu dosegel svoj nov osebni rekord, ki bi ga na tekmovanju pripeljal na najboljše startno mesto – tudi mi navijamo zanj!
»Timonov lanski dosežek, ko je osvojil drugo mesto v državnem prvenstvu, je bil tudi za nas veliko presenečenje. Tega nismo pričakovali, niti se nismo ubadali s točkami oz. uvrstitvami, saj je bila to njegova prva tekmovalna sezona; pravzaprav je bilo lansko leto sploh prvo, ko je Timon lahko tekmoval, saj se otrok lahko udeleži tekmovanj šele v tistem letu, ko dopolni osem let,« pove Ingrid Grgič Komatar, Timonova mami, ki v ekipi skrbi za papirje, licence, facebookov profil in objave v javnosti, hkrati pa sina glasno in močno spodbuja tako na tekmah kot treningih. Navajena je bencinskih hlapov, hitrosti in vsega ostalega, kar je povezano z avtošporti, saj je dirkač tudi Timonov oči Marcel. »Mož dirka v avtokrosu, tako da že od vsega začetka z njim hodim na dirke. Seveda me med dirko vedno stiska, sedaj, ko tekmuje še Timon, pa je to popolnoma nov občutek. Nisem panična, sem ponosna in vesela, glasno navijam, ampak v meni vlada nervoza,« iskreno pove Ingrid. Lahko rečemo, torej, da je bil avtošport Timonu položen v zibko. »Pet let je bil star, ko se je prvič usedel v gokart, že pred tem se je vozil z bencinskim štirikolesnikom, ki ga je dobil za četrti rojstni dan. Pripeljal sem ga domov, usedel se je vanj, do konca pritisnil na plin in se odpeljal po ulici. Vmes je dobil še prvi avtomobil buggy,« se spominja oče, ki je v avtokrosu začel tekmovati pred petnajstimi leti in v tej panogi še danes dosega najboljše slovenske uvrstitve v evropskem prvenstvu.

Na treninge se vozijo v Italijo
Timonova pot v kartingu se je začela na WOOP! Akademiji v Ljubljani, kjer so ga naučili osnov kartinga, kot so prehitevanje, pomen zastavic ipd., a ker so starši opazili, da ne napreduje več, saj je akademija namenjena otrokom, ki se s kartingom nimajo namena ukvarjati profesionalno, temveč rekreativno oz. za zabavo, so ga izpisali. Ves ta čas je Timon treniral tudi pod budnim očesom očeta, ki je na sina prenesel vse svoje znanje in izkušnje, hkrati pa je tudi mehanik njegovih gokartov. Timon je s treningi začel v Krškem. Ker pa na tej progi ni tekme, kajti v Sloveniji sta progi, ki ustrezata standardom za dirke, le na Ptuju in Vranskem, so se njegovi treningi preselili na 250 kilometrov oddaljeno dirkališče v italijanski Jesoli. Sem, kjer so svojo pot začeli tudi največji med dirkači, kot sta Michael Schumacher in Ayrton Senna, se družina Grgič odpravi skoraj vsak konec tedna. Timon s treningom tako v soboto kot nedeljo začne ob pol devetih zjutraj in konča ob petih popoldan, a tudi to je mlademu nadebudnemu vozniku premalo. »Rad bi imel še več treningov,« pravi, zato za ta namen izkoristi tudi vse proste dni med počitnicami. V šoli nima težav in je odličen učenec, tako da so njegovemu športnemu udejstvovanju naklonjeni tudi v Osnovni šoli Komenda Moste, kjer Timon obiskuje tretji razred.

Ne le v kartingu, tekmuje tudi v avtokrosu
Ker so sinove in očetove tekme dostikrat v istem terminu, a na različnih lokacijah, je usklajevanje v družini precej težko. Tudi zato so bili Grgičevi veseli povabila v ekipo Primus Racing, kjer jim bodo pomagali pri nastavitvah gokardov in treningih – Timon sedaj trenira tudi pod vodstvom trenerja Primoža Mataliča. Poleg tega se je na pragu nove sezone, v kateri bo nastopal pod okriljem kluba AMD Šlander iz Celja, mladi Komendčan razveselil tudi dveh novih profesionalnih gokartov – eden je namenjen dirkam, drugi treningom, hkrati pa predstavlja še rezervo ob morebitnih nevšečnostih na dirki.

Osemletnik pa se ni izkazal le v kartingu, temveč je lani prve ovinke uspešno prevozil tudi v športu svojega vzornika. Očeta, seveda! Le dan pred dirko avtokrosa na Češkem se je prvič usedel v buggyja. Marcel mu je razložil, kako delujejo sklopka in prestave, na travniku ob boksih je poskusil odpeljati nekaj krogov, že naslednji dan pa suvereno odpeljal svojo prvo dirko v avtokrosu. »Na začetku sem imel nekaj težav s prestavljanjem, potem pa je steklo,« pravi mladi komendski avtošportni up, medtem ko Ingrid dodaja, da so med prvo dirko vsi jokali, »zaradi njegovega poguma, saj je ta steza na Češkem ena od bolj nevarnih, ker vključuje tudi skok, malo pa tudi zaradi uvrstitve, saj je bil na koncu osmi od desetih.« V krovni Zvezi za avtošport Slovenije – AŠ2005 so mu podelili tudi priznanje za lanske nastope v tujini, s čimer je postal najmlajši dobitnik priznanja v zgodovini zveze.

Poleg tekem v kartingu, ki bodo prioriteta, se bo Timon v prihajajoči sezoni udeležil tudi nekaj tekem v avtokrosu. V tej panogi se tekmovalna sezona začne aprila. »Z buggyjem bo šel na štiri ali pet tekem v tujini, če bo kaj posluha, pa bo tekmoval tudi v Sloveniji. Timon je namreč prvi tako mlad voznik avtokrosa v Sloveniji in naša zveza lani ni imela pravne podlage, da bi mu lahko izdala licenco. Zato je z dovoljenjem slovenske zveze vozil s češko licenco. Enako bo tudi letos,« o težavah, ki jih imajo, ker je Timon do sedaj najmlajši voznik pod okriljem zveze, pove oče.
Veseli bi bili sponzorskih sredstev!
Na splošno pa je glavna težava slovenskega avtokrosa, podobno tudi kartinga, pomanjkanje primernih stez za trening, saj je edina avtokros steza v Sloveniji tista v Moravčah. Tudi zato Ingrid med cilji, ki si jih v prihodnosti želijo uresničiti, ne izpostavlja le Timonovih dosežkov, temveč tudi dvig prepoznavnosti tega športa v Sloveniji – sploh med mladimi. »Na Češkem otroci s petimi leti že lahko pridobijo licenco za tekmovanje v avtokrosu, medtem ko pri nas marsikdo sploh ne ve, da ta šport obstaja, zato si želimo avtokros bolj približati slovenski javnosti,« se nadeja Ingrid, ki upa, da bi se z večjo prepoznavnostjo dvignila tudi medijska pojavnost tega športa, kar bi bistveno pripomoglo k zanimanju sponzorjev za vstop v avtokros. Tudi Grgičevi so do sedaj zaman pošiljali prošnje za sponzorstvo, tako da večinoma sami financirajo sinovo športno pot. Dolgoročno to ne bo več mogoče, saj so finančni vložki v avtošportu zelo visoki. »Timon je sedaj še zelo mlad in zavedamo se, da njegova starost za sponzorje predstavlja oviro. A vseeno upamo, da bo nekdo nekoč videl potencial in pristopil do nas. Vsak evro šteje,« pravi Ingrid.
Po Timonovih stopinjah bo morda šel tudi mlajši brat
Tako Ingrid kot Marcel sta prepričana, da bo letošnja sezona lažja za celotno družino, saj je bilo v debitantski še veliko neznank. Da jabolko ne pade daleč od drevesa, pa dokazuje tudi najmlajši Grgičev sin. Timon ima namreč še dva mlajša brata, petletnega Vitana, ki zaenkrat ne kaže zanimanja, da bi se vozil po sledeh starejšega brata, in triletnega Astina, čigar zanimanje za ta šport je po besedah Ingrid in Marcela že zdaj ogromno. Timon pravi, da bi bil zelo vesel, če bi tudi najmlajši brat tekmoval v istem športu. »Potem bi jaz lahko učil njega,« se navihano nasmehne, Ingrid pa dodaja, da sta tako karting kot avtokros zelo družinska športa. »To postane način življenja družine,« zaključuje Ingrid.