Wolt je v Kamniku in Domžalah prisoten od januarja 2022. Ob tej obletnici smo se pogovarjali s Clemensom Bruggerjem, direktorjem podjetja Wolt Slovenija. Izvedeli smo veliko zanimivih informacij, tudi to, kaj najraje naročajo naši sokrajani.
Trenutno je na platformi v Kamniku in Domžalah prisotnih 55 restavracij in trgovin. Kaj to pomeni za lokalne restavracije in trgovine? Ali se jim je promet povečal?
Od januarja 2022 so restavracije in trgovine na platformi generirale 1.340.000 evrov dodatnih prihodkov. Po podatkih raziskave neodvisnega podjetja Norstat več kot polovica majhnih in srednjih lokalnih podjetij poudarja, da so platforme pomembno gonilo rasti, kar 42 % pa jih pravi, da so s pomočjo platform povečali obseg poslovanja in odprli dodatno lokacijo. Podobno je tudi pri nas, saj slovenska podjetja kot največjo prednost sodelovanja s platformami navajajo doseg novih strank (86 %) in povečanje prihodkov (29 %).
Ali zanimanje restavracij v tem okolju za sodelovanje z vami pada ali se povečuje?
V Domžalah in Kamniku smo torej prisotni dve leti in pred nami je še veliko priložnosti. Trend naročanja na dom se namreč ves čas razvija in neprestano raste, prav tako tudi zanimanje za sodelovanje z nami. Kulinarični kotiček na naši platformi je izjemno dobro razvit, trenutno pa se najbolj razvija segment živilskih trgovin in ostalih trgovin, ki lahko uporabnikom v roku 30 minut, dostavijo moko, pijačo, žarnice, produkte za nego otrok, elektroniko, čistila, igrače, knjige, rože ter darila.
Od februarja naprej pa je vsem uporabnikov v Domžalah in Kamniku na voljo tudi storitev Wolt+. Gre za storitev, na katero se uporabniki naročijo, plačajo mesečno naročnino in ob svojih naročilih prejmejo brezplačno dostavo. Izkušnje iz drugih mest kažejo, da se jim stroški povrnejo že ob dveh do treh mesečnih naročilih.
Kdaj in kaj uporabniki v Kamniku in Domžalah najpogosteje naročajo?
Uporabniki imajo v Kamniku in Domžalah najraje burger s sirom, krompirček in piščančje medaljone. Radi naročijo tudi čebulne obročke in sladoled. Iz živilskih trgovin najpogosteje naročijo banane, mocarelo, kumare, mleko in kajzerice. V njihovih košaricah velikokrat najde prostor tudi sveža zelenjava in sadje.
Uporabniki najpogosteje naročajo ob petkih, nato ob sredah in četrtkih. Največ naročil oddajo med 18. in 21. uro ter med 12. in 13. uro.
Katere starostne skupine naročajo?
Konkretnih podatkov o starostnih skupinah nimamo, saj teh podatkov ne zbiramo. Iz izkušenj lahko povemo, da so to različni segmenti ljudi, ki jih združuje podoben življenjski stil. Cenijo enostavnost in priročnost ter želijo svoj prosti čas in trud usmeriti v stvari, ki so jim v življenju pomembnejše. Sem spadajo tako mladi, ki jim tik ob druženju s prijatelji zmanjka par sestavin za pripravo večerjo, kot tudi družine, ki potrebujejo pripomočke za svoje najmlajše in zaposleni v pisarni, ki se posvečajo delu ter starejši uporabniki, ki niso več tako mobilni.

Na območju Kamnika in Domžal kar nekaj prebivalcev živi tudi v bolj odročnih krajih. Zato me zanima, kakšna je največja možna med krajem restavracije/trgovine in krajem stranke, če sploh imate kakšne omejitve? Ali dostavljate tudi v druge občine, kot so Mengeš, Trzin in Komenda?
Gre za zelo obsežno dostavno območje, ki se razteza od industrijske cone Trzina do Kulturnega doma v Kamniku ter od Mengeškega bajerja pa vse do Trgovskega centra Arkadia v Domžalah.
Kako se bodo tovrstne platforme razvijale v prihodnje? Je še vedno dovolj prostora za rast? Kje so priložnosti?
Še vedno je veliko potenciala za razvoj. Naša vizija je zgraditi digitalno nakupovalno središče, ki ga bo vsak posameznik imel v svojem žepu. Najprej smo torej zgradili kulinarični kotiček, zdaj pa se izjemno hitro razvijajo tudi drugi segmenti trgovine. Kljub temu da je trenutno še vedno največ naročil iz restavracij, verjamemo, da bodo v prihodnosti prevladovala druga naročila. Uporabniki že posegajo tudi po drugih izdelkih, kot so pametni telefon, plinska jeklenka in športni copati, saj jih želijo prejeti v roku 30 minut.
Prav tako ves čas stremimo k razumevanju svoje vloge v mestih, v katerih delujemo. V Sloveniji smo prisotni že štiri leta in ugotavljamo, da nismo le dostavna služba, temveč celovita platforma, ki lokalnim partnerjem omogoča rast, dodatne prihodke, dodaten doseg in prilagoditev v hitro spreminjajočem se digitalnem gospodarstvu, uporabnikom nudimo enostavnost in priročnost, medtem ko dostavnim partnerjem dodaten vir dohodka. S tem želimo izboljšati tudi kakovost življenja v mestih, kjer delujemo.
Brali smo lahko, da so v Ljubljani kritike, da se Woltovi dostavljavci ne držijo prometnih predpisov. Ali ste kakšne prijave dobili tudi iz Domžal in Kamnika?
V Domžalah in Kamniku niso prejeli prijav. Svoje dostavne partnerje neprestano obveščamo in opozarjajo na pomembnost spoštovanja prometnih pravil. Velika večina prav tako ne krši prometnih pravil ter varno in pravočasno dostavlja hrano ali druga naročila.