»Z znanjem, poštenjem in delom osrečiš sebe in druge.« To je moto Bogomire Skvarča Jesenšek, nove direktorice občinske uprave Kamnik, ki mu, kot mi je zaupala, sledi že od majhnih nog. V pogovoru z Bogomiro sem med drugim izvedela, kakšni izzivi jo čakajo na novem delovnem mestu, kako sodeluje z županom, kaj jo pri delu motivira, kako poteka gradnja Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik in kakšna je njena vizija svetle prihodnosti občine Kamnik.
Nedavno ste nastopili novo pozicijo direktorice občinske uprave Kamnik. Veliko občanov ne ve, kakšna je funkcija direktorja na občini oziroma kakšne so vaše zadolžitve?
Občani bolj poznajo župana, ampak tudi direktor ima pomembno funkcijo, saj občino vodi in jo usmerja. Naloge direktorja občinske uprave so, da vodi delo občinske uprave, usmerja sodelavce, skrbi za zakonitost, strokovno delo, učinkovitost, odzivnost, sledi usmeritvam župana ter realizira projekte, ki so zapisani v proračunu, predvsem pa koordinira delo med zaposlenimi, županom, svetniki, krajevnimi skupnostmi, občani ter ostalimi deležniki. Skratka, skrbi za zakonitost in strokovnost delovanja uprave.
Kako ste se prilagodili na novo delovno mesto?
Na novem delovnem mestu sem sedaj dober mesec, pa vendarle lahko rečem, da se sem se že kar dobro privadila. Predvsem je moja prednost, da sem bila že prej zaposlena v občinski upravi in večino sodelavcev poznam, ker sem z njimi sodelovala že kot inšpektorica. Prav tako poznam delovanje občinske uprave, saj sem že vrsto let zaposlena na občini. V Ljubljani na občini sem bila tudi več let vodja inšpektorata, tako da sem se z vodenjem že srečala. Ker sem Kamničanka, pa tudi poznam probleme občanov in seveda občino, teren. So tudi stvari, ki so zame nove, s katerimi se še spoprijemam.
Pred tem ste opravljali delo občinske inšpektorice, zakaj ste se odločili za spremembo?
Od prvega delovnega dne strmim k novim stvarem, pridobivanjem novih znanj, rada se učim, želim spremembe, ne bojim se soočiti, tudi z neznanimi stvarmi. Že kot mali otrok sem bila zelo radovedna. Moja poslovna pot se je pričela v gospodarstvu, nadaljevala sem kot vodja pisarne Izpitnega centra v Centru za slovenščino na Filozofski fakulteti, potem me je pot zanesla na upravno enoto, nato na Občino v Ljubljani in sedaj še Občino v Kamniku.
Kot omenjate, ste v preteklosti opravljali tudi delo inšpektorice v Mestni občini Ljubljana, zdaj ste že nekaj let v Kamniku. Kakšna je razlika med delom v prestolnici in v Kamniku?
Samo delo se ne razlikuje, saj inšpektor deluje skladno z državno zakonodajo, to je z Zakonom o inšpekcijskem nadzoru, ZUP, ZP-1, drugimi zakoni ter odloki, ki so vezani na posamezno občino. Seveda pa je prestolnica velika in občani inšpektorja načeloma ne poznajo osebno, zato bi lahko rekla, da je v tem segmentu to prednost. V Kamniku sem domačinka. Mesto je manjše in vsi se poznamo. Iz tega razloga se lahko zdi, da je tu težje opravljati inšpektorsko delo, namreč inšpektor nastopi takrat, ko je treba odpraviti nepravilnosti, in se nemalokrat sreča tudi s svojimi znanci. Vendar če si pošten, zakonit, nepristranski, tudi tu ni ovir, poleg tega pa je tudi prednost, ker svojo občino poznam, poznam teren.
Na kakšen način in na katerih področjih pri delu sodelujete z županom?
Župan je tisti, ki občinsko upravo nadzira in usmerja delo, direktor občinske uprave pa skrbi za organizacijo in koordinacijo nalog občine oziroma za vodenje občinske uprave. Z županom se usklajujeva na vseh področjih predvsem v smislu, da delo teče tekoče in se izvršujejo projekti. Tesno sodelujeva v izvrševanju proračunskega načrta.
Kaj so trenutni prioritetni projekti po vašem mnenju, kaj občina Kamnik zares potrebuje?
Ta trenutek se je začela gradnja nove osnovne šole Frana Albrehta, mladim moramo zagotoviti najboljše pogoje za razvoj. Posodobiti moramo infrastrukturo (posodobitev cest, vodovoda, kanalizacijo, kolesarskih in pešpoti), hkrati pa nuditi podporo gospodarstvu in turizmu.
Kaj lahko poveste o začetku gradnje osnovne šole Frana Albrehta Kamnik, se je predviden začetek gradnje zamaknil?
Skladno s potrjenim Investicijskim programom bi se morala gradnja osnovne šole Frana Albrehta res začeti že v mesecu juniju, kar se ni zgodilo iz dveh razlogov. Na postopek izbire izvajalca gradbenih del se je namreč pritožil neizbrani izvajalec, odločitev revizijske komisije, ki je zahtevek neizbranega izvajalca označila kot neutemeljen, je bila podana v julija. Pogodba z izbranim izvajalcem, skupnim ponudnikom Kolektor Koling Idrija, je bila podpisana v začetku avgusta. Kljub temu se z gradnjo še ni moglo pričeti, saj se je zapletlo tudi pri razpisu za izbor izvajalca gradbenega nadzora. Državna revizijska komisija je o zahtevku neizbranega izvajalca odločila v začetku septembra, sledil je podpis pogodbe z izbranim izvajalcem podjetjem PROPLUS. V vmesnem času je bila podpisana tudi pogodba z izvajalcem super nadzora, podjetjem Axis. Uvedba v delo za izgradnjo nove šole je bila tako namesto konec junija izvedena v začetku oktobra.
Izvajalec je k investiciji pristopil resno, opravljena so bila pripravljalna dela, pripravljena je dokumentacija, izvedena zakoličba objekta, poteka čiščenje površine, kjer bo stala bodoča šola (del zemljišča je namreč zaraščen z grmovjem in drevesi), opravljeno je bilo sondiranje, izvedeni posnetki obstoječega stanja, sledi rušitev povezovalnega hodnika med obstoječo osnovno šolo in športno dvorano, treba je tudi vzpostaviti začasen dostop do domov tamkajšnjih prebivalcev. Dela torej potekajo s polno paro, res je, da v tem trenutku (pogovor je potekal 8.11.2021, op.p.) na terenu še ni toliko strojev in začetek same gradnje navzven še ni toliko viden, kar pa se bo v naslednjih tednih vsekakor spremenilo. Gre za enega največjih projektov trenutno v Občini Kamnik.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost, prihodnji projekti, ki nam jih lahko zaupate (vizija Občine Kamnik)?
Moja cilj, poslanstvo, kot direktorice je, , da bi poleg zakonitosti, odzivnosti, strokovnosti, bila občina do občanov prijazna, da občan, dobi odgovore na vprašanja tudi, če v tem trenutku ne moremo rešiti njegove zagate oziroma mu kot občina ne moremo pomagati, mu pa svetujemo in ga pa napotimo na drug organ, kjer dobi konkretne rešitve.
Glede ostalih projektov smo občinskim svetnikom predlagali sprejem proračuna za leto 2022 in 2023. V skladu z našo vizijo razvoja želimo občankam in občanom zagotavljati čim boljše pogoje za bivanje, s tem ko skrbimo za razvoj infrastrukture, gospodarstva, šolstva, zdravstva. Za enkrat vam konkretnih ogovorov glede sprejetih projektov pred sejo, ko se potrjujejo proračuni, ne morem zaupati.
Koliko imate stika z občani?
V vlogi direktorice sicer manj kot prej, ko sem bila inšpektorica. Občani se lahko obrnejo direktno na mene, in sicer preko e-pošte in po telefonu. Odprta sem za vse in se lahko oglasijo tudi pri meni osebno, s predhodno najavo, z veseljem sprejmem vsakega občana oziroma občanko.
Kaj vas pri delu najbolj motivira?
Že od malih nog sem zelo radovedna, zato sem v želji po novih izzivih zamenjala kar nekaj delovnih mest.
Torej veselje do dela, učenje za vse življenje, osebni razvoj, pridobivanje novih znanj. Ker pa sem na tem mestu predvsem zato, da smo kot občinska uprava dober servis občanom, sem še posebej vesela, na primer, ko občanka ali občan opazi moje poslanstvo, torej odprtost, prijaznost, dostopnost, učinkovitost, zakonitost, strokovnost. To pomeni, da delam dobro. To je največja motivacija. Seveda so tudi kritike tiste, ki me motivirajo, da delo opravim še boljše.
S čim se radi ukvarjate v prostem času?
V prostem času predvsem rada raziskujem Slovenijo, kot je odkrivanje novih pohodnih, planinskih poti ter skritih kotičkov, hodim v gore, potovanja so moja strast, nabiram gobe, vrtnarim, v zadnjem času tudi šivam. Največ pa mi pomeni druženje z družino..
A.Č.