Če je poslanstvo lastnikov podjetja, da ustvarjajo z dobrobitjo živali in ljudi v mislih, ker želijo s tem ustvarjati boljši in lepši svet, potem ste lahko prepričani, da je kakovost tisto vodilo, ki je v središču njihovega delovanja in odnosov. To dokazuje podjetje Ultimaks, ki je uvoznik hrane, pripomočkov ter kozmetike za pse in mačke, hkrati pa upravlja tudi s spletno trgovino Qlzoo. Sedež podjetja je v Radomljah, tam je tudi njihovo skladišče. »Gradimo partnerske odnose, zaradi katerih smo vsi na boljšem. Če delaš le zato, da boš imel veliko, ne boš nikoli velik,« je prepričana Klara Rozina, lastnica podjetja, ki meni, da človeka v poslovnem svetu najdejo istomisleči ljudje, zaradi česar ima svoje delo rada in uživa v njem.
Klara in njen partner Erik sta spletno trgovino za pse in mačke odprla pred osmimi leti. Razlog? Na trgu sta pogrešala raznoliko ponudbo za domače ljubljenčke. »S partnerjem sva bila lastnika petih posvojenih mačk. Zelo rada imava živali. A v vseh trgovinah za domače živali je bilo ogromno enolične ponudbe. To je logika velikih trgovin, ki se do danes ni spremenila. Tako se nama je porodila ideja, da lastnikom psov in mačk ponudiva nekaj drugačnega,« se spominja Klara. Začela sta uvažati izdelke za pse in mačke, od hrane do pripomočkov in kozmetike. Že na začetku sta si začrtala pot, ki temelji na kakovosti. »Naša filozofija je osnovana na ponudbi kakovostnih izdelkov za sprejemljivo ceno. Poleg tega, da so naši izdelki na voljo v spletni trgovini qlzoo.si, jih dobavljamo tudi manjšim butičnim trgovinam za živali po vsej Sloveniji. To so majhna družinska podjetja, ki imajo popolnoma drugačno logiko kot velike verige trgovin. Delajo s srcem, stranko poznajo, se ji posvetijo in ji svetujejo. Poznajo prednosti naših izdelkov in jih znajo stranki tudi predstaviti. Po drugi strani pa so tudi naši dobavitelji iz tujine manjša družinska podjetja, ki jim je pomembna kakovost in ne zgolj količina, ki jo prodamo,« razloži Klara, ki še vedno pomaga tudi v arhitekturnem biroju, kjer je bila pred tem zaposlena, hkrati pa opravlja še delo osebne trenerke, tako da je bila odločitev za prodajo v spletni trgovini in iskanje partnerskih butičnih trgovin edina možna pot delovanja podjetja. »Že ves čas delamo majhne korake, v razvoju ne hitimo, temveč počasi nadgrajujemo tako svojo ponudbo kot dopolnjujemo seznam manjših trgovin, s katerimi sodelujemo,« poudarja Klara. Danes imajo v svoji ponudbi hrani Naturino, ki vsebuje samo naravne sestavine, in Picart, ki nudi odlično razmerje med kakovostjo in ceno, pripomočke za pse in mačke nemškega proizvajalca Maelson, ki je k svoji ponudbi dodal tudi priboljške in ekološke šampone ter balzame 4FUR. Poleg tega so uvozniki igrač za pse Zogoflex, Rowdie, SeaFlex ameriškega podjetja West Paw, ki imajo doživljenjsko garancijo. »To pomeni, da igračo, če se uniči, brezplačno zamenjamo za katerokoli drugo igračo po izbiri. Rok ni omejen, stranka mora imeti le račun. Vračil je sicer zelo malo, saj so igrače res kakovostne,« razloži Klara. Pred časom so svojo ponudbo obogatili še z lastno blagovno znamko kakovostnih ležišč Bedzy. »Ko sem iskala ležišče za psa, so bila v ponudbi le precej načičkana ali pa v sivi, črni, rjavi barvi. Želela sem lepo, umirjeno barvo ležišča. Na sejmu Interzoo smo našli ponudnika, ki sedaj proizvaja ležišča, narejena po naših željah. Izdelana so iz kakovostnih materialov, so atraktivnih barv in različnih oblik. Ležišča so kompaktna in se z uporabo ne deformirajo. Moji dve psici imata Bedzy ležišče že šest let,« je ponosna Klara.
Pogreša več sodelovanja lokalne skupnosti
V Sloveniji se število psov iz leta v leto veča. Če je bilo leta 2005 v naši državi registriranih 125.719 psov, je ta številka poleti 2020 znašala že 238.024 uradno registriranih psov, leto kasneje pa še okoli 7000 več. Klara ob tem opozarja, da se zaradi naraščajočih nakupov in nepremišljenih odločitev pojavlja tudi čedalje več žalostnih zgodb, ko ljudje kupijo psa, potem pa ga po nekaj mesecih oddajo “zaradi spremenjenih življenjskih okoliščin”. Podatki kažejo, da konstantno raste tudi globalni trg hrane za pse, tako naj bi bilo tudi v prihodnje. Podobne so napovedi za Slovenijo. S tem se strinja tudi Klara, a opaža, da so potrošniki v Sloveniji veliko bolj finančno občutljivi, saj zelo gledajo na ceno, hkrati pa so tudi manj ozaveščeni od pasjeljubcev v tujini, ki se že zavedajo pomena zdrave in organske hrane za svoje ljubljenčke. Del problema Klara vidi tudi v tem, da se majhni, a kakovostni ponudniki težje oglašujejo, saj enostavno nimajo na voljo toliko sredstev kot veliki. »Če hočeš da te nekdo opazi, potrebuješ vsaj 100 tisoč evrov. Vodilne blagovne znamke, ki so v večini nižje kakovostne, imajo denar in se lahko oglašujejo,« pravi Klara, ki v zvezi s tem pogreša pomoč posameznih občin. Kako bi lahko pomagale malemu gospodarstvu? »Na primer, da bi enkrat na mesec lahko prišli brezplačno na tržnico in predstavili svojo ponudbo. Tako bi potrošniki videli, koliko majhnih podjetij je v njihovi okolici ter da je ponudba ogromna. Premalo je lokalne spodbude,« razmišlja Klara, ki je na lastni koži izkusila, da določene lokalne izpostavitve in sodelovanja zelo pomagajo, saj so si na ta način mala podjetja v njeni panogi zelo pomagala med epidemijo covida-19. »V tem času smo se še bolj povezali, pomagali smo eden drugemu, delili informacije in se oglaševali, da smo lažje prebrodili epidemijo. Bolj ko si povezan, močnejši si. Pa ne glede na panogo, v kateri deluješ,« poudarja Klara, ki jo žalosti, da v Sloveniji še vedno prevladuje ravno obratna miselnost. »Pri nas veliko podjetnikov gleda samo nase, kar je popolnoma narobe. Sploh v naši majhni Sloveniji bi se morali bolj povezovati, saj bi tako lahko več dosegli tako na tujih trgih kot doma, da ne bi Slovenci iskali izdelkov v tujini in na tujih spletnih straneh.« Klara meni, da jim je epidemija dala velik zagon, hkrati pa so imeli tudi srečo, da so ravno pred zaprtjem in prekinitvijo dobavnih poti naročili in imeli vse izdelke na zalogi. To jim je prišlo prav, saj se je ob epidemiji precej povečala spletna prodaja.
Iskren nasvet je zlata vreden
Trenutno se največ ukvarjajo z naraščajočimi cenami, ki so na majhnem in cenovno občutljivem trgu, kot je Slovenija, lahko velika težava. »Proizvajalci imajo težave z rastjo cen osnovnih sestavin, pojavljajo se tudi zamiki pri dobavi le-teh, hkrati se je zelo podražil transport. Ni res, da trgovci kar tako dvigujemo cene, pred nami je cela veriga in mi smo zadnji v njej, zato enostavno nimamo izbire. Nabavna cena izdelkov se je tako zvišala, da brez podražitve tudi mi ne bi preživeli,« pojasni Klara. Kljub precejšnjim spremembam na trgu pa je ena stvar, ki ostaja in je temeljna. To je nasvet in tega se v Qlzoo dobro zavedajo, zato na svoji spletni strani tudi svetujejo in izobražujejo. »Tudi na spletu ni vse prodaja, pomemben je odnos. Če nekomu pomagaš z iskrenim nasvetom, se ti dolgoročno to vrne,« verjame Klara, na katero se ljudje pogosto obrnejo po nasvetih v zvezi s prehrano, še posebej, ko imajo njihovi psi ali mački kakršnekoli težave.
Kakšni so načrti?
»Nadaljevati pot, kot je bila začrtana na začetku. Počasi rasti in v ponudbo dodajati nove izdelke, na poti so ravno priboljški Escapure,« odgovarja Klara, ki je danes lastnica štirih muc, Miki, Bella, Sophy in Lulu jim je ime, ter dveh psic, Pupe in Lune, ki sta tudi glavni preizkuševalki Qlzoo ponudbe. »Naši izdelki niso testirani na živalih, temveč z živalmi. To je naš moto,« smeje zaključuje Klara, ki jo najbolj razveseli, ko ji stranke pošljejo sliko veselega ljubljenčka, ki dobi Qlzoo paket in je tako kot lastnik zadovoljen s tistim, kar so mu kupili.