»Domžalska železniška postaja kljub velikemu številu potnikov ni nekaj, kar je lahko v ponos mestu in celi občini. Neurejeno je železniško poslopje, neurejen je prehod čez železniške tire, kjer otroci vsak dan prečkajo progo na poti v šolo. Kmalu bo drugače«, je ob podpisu pogodbe za gradnjo postaje dejal domžalski župan Toni Dragar in napovedal, da se naslednje leto, julija, vidimo na urejeni železniški postaji.
Kako bodo nagradili postajo?
V enem letu bodo nagradili tire, razširili peron, zgradili dva nova bočna perona, omogočen bo dostop gibalno oviranim. S podhodom bodo povezali Roško in Kolodvorsko cesto. Namestili bodo nove signalnovarnostne naprave, nagradili telekomunikacijske in elektroinštalacijske naprave. Postavili bodo tudi protihrupno ograjo.
»Leta 1891 se je prvi vlak zapeljal po progi mimo Domžal. Železniška proga je dala Domžalam novo življenje. Danes na tej postaji vstopa in izstopa veliko ljudi in ravno zato si Domžalčani zaslužijo novo, moderno postajo. Začetek del bo julija, zaključili jih bodo v času enega leta,« je pomen projekta predstavil Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo v odhajanju. Dodal je, da so v prejšnjih letih z županom zgledno sodelovali pri drugih projektih, kot so gradnja krožišča in priključka Študa.
»Za nas je to en najbolj pomembnih projektov v zadnjem času. S prenovo železniške postaje se bo dvignil standard prebivalcev, ki bodo lahko šli na vlak tudi s kolesom ali z invalidskim vozičkom. Pomembno je tudi poudariti, da bodo uredili obračališče za avtobuse, kjer bodo izstopali okoliški otroci in drugi prebivalci ter odšli na vlak. Upam, da bo arhitektom uspelo ohraniti čim več parkirišč in da bodo ljudje začeli koristiti parkiranje v garažni hiši,« je pomen nove železniške postaje še dodatno razložil domžalski župan Toni Dragar.
V naslednjem letu bodo manjše spremembe voznega reda, a razen zapor postaje ob vikendih, bo promet tekel nemoteno.
Pogodbo za nadgradnjo železniške postaje so podpisali direktorica Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, Ljiljana Herga in predstavniki izvajalcev del, Anton Žagar, predsednik uprave SŽ-ŽGP, Blaž Miklavčič, direktor podjetja GH Holding in Aleksander Schara, direktor podjetja Garnol. Videz nove postaje si oglejte na povezavi.
Kaj je s projektom izgradnje dvotirne železnice?
»Projekt prenove železniške postaje in izgradnja dvotirne železnice Šiška–Kamnik sta strogo ločena. Izgradnja dvotirne železnice je bistveno bolj zahtevna in dražja kot pa izgradnja postaje«, je vse prisotne na podpisu pogodbe opozoril Dragar in poudaril obsežnost projekta izgradnje dvotirne železnice. Treba je urediti podhod pod regionalno cesto v Trzinu, združiti tri trzinske postaje v eno, urediti podhod na Cankarjevi cesti v Domžalah in v Rodici ter zgraditi industrijsko postajo v Preserjah. Župan je tudi izpostavil trenutno prostorsko neusklajenost železnice in ceste Želodnik–Radomlje v Preserjah.
»V roku treh let bomo sprejeli državni prostorski načrt, potem bomo začeli pridobivati gradbena dovoljenja in odkupovati zemljišča. Mislim, da bomo železnico realno začeli graditi leta 2026, če ne bo večjih zapletov pri umeščanju železnice v prostor. Želimo si, da bi se vlaki na domžalski postaji ustavljali na 15 minut. Prepričan sem, da bo ta gradnja prioriteta tudi nove vlade,« je o časovnici gradnje drugega tira povedal Dejan Jurkovič, vodja Sektorja za investicije v železnice na Direkciji RS za infrastrukturo.
A manj optimističen je Dragar, ki pravi, da dvotirne železnice v naših krajih, tudi zaradi dolgotrajnosti vseh postopkov ne bomo videli do leta 2050.