nedelja, 14 julija, 2024
18 C
Kamnik
18 C
Kamnik
nedelja, 14 julija, 2024
18 C
Kamnik
nedelja, 14 julija, 2024
18 C
Kamnik
nedelja, 14 julija, 2024
DomovAktualnoV CIRIUS-u so programi prilagojeni vsakemu posamezniku

V CIRIUS-u so programi prilagojeni vsakemu posamezniku

Pretekli konec tedna so v slovenskih srednjih šolah potekali informativni dnevi. Organizirali so ga tudi na Centru za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje (CIRIUS Kamnik), kjer se šolajo gibalno ovirani otroci in mladostniki in tisti, ki imajo poleg gibalne oviranosti še druge posebne potrebe. Center je relativno velik, v osnovno in srednjo šolo lahko sprejme več kot 200 otrok, za katere skrbi približno 250 zaposlenih, ki poskrbijo za individualno obravnavo vsakega mladostnika, kar učencem pomaga pri učenju samostojnosti. Na informativnem dnevu so v domačem vzdušju morebitni novi dijaki in njihovi starši lahko spoznali srednjo šolo in dom, kjer se izvajajo vzgojni programi.


Program srednje šole je na informativnem dnevu predstavil njen ravnatelj Iztok Osojnik: »Smo ustanova za gibalno ovirane. Zdi se mi, da imamo kot taka ustanova dvojno poslanstvo. Naši srednješolski programi so popolnoma enaki kot na drugih srednjih šolah in so popolnoma enakovredni. Posebni pa smo v tem, da prilagodimo način, kako dijaki pridejo do znanja. Prilagodimo čas trajanja, način pridobivanja ocen in se številne druge elemente. Dijak in dijakinja je tu posameznik, ker jih je malo, se lahko z vsakim in tudi njihovimi starši usedemo in pogovorimo. Vse to pripomore k temu, da z vsakim dijakom spišemo lepo zgodbo.«

Raznoliki programi v srednji šoli

V srednji šoli dijaki in dijakinje zbirajo med štirimi programi dveh usmeritev, in sicer med administrativno in ekonomsko usmeritvijo ter med elektrotehniško in računalniško usmeritvijo. Pri prvi se lahko izobražujejo za pomožnega administratorja ali  administratorja ali za ekonomskega tehnika po programu srednje poklicno tehniškega izobraževanja ali srednje strokovnega izobraževanja. Pri izobraževanju za pomožnega administratorja ali administratorja sta programa podaljšanja za eno leto, kar zmanjša učno obremenitev dijakov, imajo pa tudi več časa za terapije. V elektrotehniški in računalniški usmeritvi se dijaki izobražujejo za pomočnike v tehnoloških procesih, elektrikarje in računalnikarje. Tudi v teh programih je daljše trajanje programov. Po koncu izobraževanj se dijaki lahko odločijo za izobraževanje za elektrotehnika. Velik pomen dajo tudi praktičnemu usposabljanju, pri programu pomožni administrator se dijaki lahko preizkusijo v delu v kavarniškem kotičku, ki je odprt eno leto. Pri delu se urijo v bontonu in pri kuhanju kave ter čaje. Kavarno so postavili po vzoru mednarodne metode učno podjetje, ki podarja pomen prakse.

Profesorji, ki smo jih srečali na informativnem dnevu, so tu zaposleni že več deset let. Učitelje navdušuje delo v manjših razredih, v katerih ne sme biti več kot dvanajst otrok. Delo poteka z vsakim posebej, kar ustvarja globoke povezave med dijaki in učitelji. »Za vsakega otroka se trudimo, da iz njega nekaj nastane. Pogovarjamo se, kako bi dijaku lahko še bolj pomagali,« so nam še zaupali učitelji.  Dijaki imajo različne prilagoditve. Nekateri morajo imeti drugačno barvo ozadje, spet drugi večje črke.

Dijaki, ki se sicer ne bi mogli uspešno izobraževati v rednih srednješolskih programih, so vključeni v edukacijski in rehabilitacijski program. Zlasti je primeren za tiste, ki so utrpeli možgansko poškodbo. Tu so programi prilagojeni glede na dijakove potrebe, interese in zmožnosti, zato program tudi ni časovno omejen, napredovanje dijakov pa temelji na individualnih kriterijih po načelih personaliziranega kurikula, kjer je določeno tudi interno izobraževanje in obiskovanje srednješolskih programov. Pomemben del pa je tudi praktično delo, ki poteka pod mentorstvom delovnega inštruktorja in likovnega pedagoga, v pomoč pa je tudi spremljevalec oziroma spremljevalka. Namenjeno pa je krepitvi in razvijanju praktičnih kompetenc. V ta program so otroci lahko vključeni do 26 leta.

Velik pomen vzgojnega programa

CIRIUS se od drugih srednjih šol razlikujejo še po eni stvari, in sicer po natančno oblikovanem vzgojnem programu, ki poteka po pouku v okviru aktivnosti doma. Izvajajo dva programa, in sicer celotedenski, kjer gredo dijaki domov ob koncu tedna in dnevni vzgojni program za tiste, ki vsak dan hodijo domov. Dijaki in učenci čas po pouku preživljajo v vzgojni skupini, ki jo vsak vzgojitelj pelje po vzgojnem programu.  Glavna cilja sta podpora izobraževanju in osebnosti razvoj, s poudarkom  na samostojnosti. Osnova ideja je vrstniško povezovanje in ustvarjanja socialnega okolja.

»Za vsakega otroka imamo poseben načrt in potem spremljamo, ali nam je uspelo ali ne. Če se napredek ni zgodil, se sprašujemo, ali je problem v cilju ali pristopu, potem spreminjamo cilje in pristope. Želimo pomagati otrokom, da najdejo sami sebe z nekimi interesnimi dejavnostmi in da dobijo občutek, da so vredni. Radi bi jih pripeljali do tega, da bodo znali pravilno odreagirati, da bodo znali reševati težave in znati poiskati pomoč.  Želimo, da bi dijaki izboljšali odnos do sebe, krepili dobre odnose in komunikacijske veščine,« je namen vzgojnih programov predstavila ravnateljica doma in podarila velik pomen odličnih sodelavcev, večina izmed njih je socialnih delavcev: «Res so krasni, sem zelo vesela, da imam srčno in delovno ekipo vzgojiteljev. Da delamo dobro, dokazuje zadovoljstvo otrok in staršev, nekateri so pri nas že deset let,« je dodala ravnateljica. Pri programu jim pomagajo tudi prostovoljci iz tujine, ki skupaj z mladostniki v domu preživljajo popoldan, se učijo jezike in se pogovarjajo o medkulturnih razlikah. V domu izvajajo pestro paleto dejavnosti vse od športnih aktivnosti, do kuharskih in umetniških delavnic.

Prednostna naloga to in naslednje leto je samostojnost, kar se vidi tudi v posebnih oblikah vzgojne skupine. V osamosvojitveni skupini mladostniki poskrbijo za kuhanje, pospravljanje, čiščenje, pranje, organiziranje časa  in druga opravila pod strokovnim vodstvom vzgojiteljic. S tem šolskim letom pa so začeli z novo obliko vzgojne skupine na dislocirani enoti v Kamniku. Skupina biva v prilagojenem stanovanju, kjer se učijo samostojnega življenja.

V CIRIUS-u se lahko pohvalijo tudi z obširno zdravstveno enoto, v kateri je približno 40 delavcev, ki skrbijo za ambulantno dejavnost, medicinsko rehabilitacijo (fizioterapija, logopedija, delovna terapija, specialna terapija, kamor spada tudi terapija s konji ) zdravstveno nego in kritično psihologijo. Vsak otrok ima drugo vrsto terapije, saj so za vsakega postavljeni drugi cilji, kaj se želi doseči. Vedno se gleda zdravstveno stanje, potrebe in zmožnosti.  V centru se šolajo otroci in mladostniki z redkimi obolenji, ki prizadenejo enega na sto tisoč ali dvesto tisoč prebivalcev, 40 odstotkov vseh ima cerebralno paralizo, malo manj pa živčno-mišična obolenja,« je povedala Marta Klobčar, vodja medicinske enote.

Kdo se lahko vključi v CIRIUS

V CIRIUS Kamnik so otroci in mladostniki vključeni na osnovi odločbe o usmeritvi, v kateri je nujno opredeljena tudi gibalna oviranost ob morebitnih drugih primanjkljajih, motnjah in ovirah. Odločbo izda pristojni zavod za šolstvo na podlagi strokovnega mnenja komisije za usmerjanje. V odločbi je tudi opredeljeno ali so učenci ali dijaki usmerjeni na izobraževanje in bivanje (celodnevna oz. tedenska oblika usposabljanja z nastanitvijo) ali pa so usmerjeni le na izobraževanje (dnevna oblika usposabljanja).

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
scattered clouds
18 ° C
19 °
16.6 °
93 %
1kmh
47 %
ned
31 °
pon
31 °
tor
33 °
sre
32 °
čet
33 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano

DomovAktualnoV CIRIUS-u so programi prilagojeni vsakemu posamezniku

V CIRIUS-u so programi prilagojeni vsakemu posamezniku

Pretekli konec tedna so v slovenskih srednjih šolah potekali informativni dnevi. Organizirali so ga tudi na Centru za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje (CIRIUS Kamnik), kjer se šolajo gibalno ovirani otroci in mladostniki in tisti, ki imajo poleg gibalne oviranosti še druge posebne potrebe. Center je relativno velik, v osnovno in srednjo šolo lahko sprejme več kot 200 otrok, za katere skrbi približno 250 zaposlenih, ki poskrbijo za individualno obravnavo vsakega mladostnika, kar učencem pomaga pri učenju samostojnosti. Na informativnem dnevu so v domačem vzdušju morebitni novi dijaki in njihovi starši lahko spoznali srednjo šolo in dom, kjer se izvajajo vzgojni programi.


Program srednje šole je na informativnem dnevu predstavil njen ravnatelj Iztok Osojnik: »Smo ustanova za gibalno ovirane. Zdi se mi, da imamo kot taka ustanova dvojno poslanstvo. Naši srednješolski programi so popolnoma enaki kot na drugih srednjih šolah in so popolnoma enakovredni. Posebni pa smo v tem, da prilagodimo način, kako dijaki pridejo do znanja. Prilagodimo čas trajanja, način pridobivanja ocen in se številne druge elemente. Dijak in dijakinja je tu posameznik, ker jih je malo, se lahko z vsakim in tudi njihovimi starši usedemo in pogovorimo. Vse to pripomore k temu, da z vsakim dijakom spišemo lepo zgodbo.«

Raznoliki programi v srednji šoli

V srednji šoli dijaki in dijakinje zbirajo med štirimi programi dveh usmeritev, in sicer med administrativno in ekonomsko usmeritvijo ter med elektrotehniško in računalniško usmeritvijo. Pri prvi se lahko izobražujejo za pomožnega administratorja ali  administratorja ali za ekonomskega tehnika po programu srednje poklicno tehniškega izobraževanja ali srednje strokovnega izobraževanja. Pri izobraževanju za pomožnega administratorja ali administratorja sta programa podaljšanja za eno leto, kar zmanjša učno obremenitev dijakov, imajo pa tudi več časa za terapije. V elektrotehniški in računalniški usmeritvi se dijaki izobražujejo za pomočnike v tehnoloških procesih, elektrikarje in računalnikarje. Tudi v teh programih je daljše trajanje programov. Po koncu izobraževanj se dijaki lahko odločijo za izobraževanje za elektrotehnika. Velik pomen dajo tudi praktičnemu usposabljanju, pri programu pomožni administrator se dijaki lahko preizkusijo v delu v kavarniškem kotičku, ki je odprt eno leto. Pri delu se urijo v bontonu in pri kuhanju kave ter čaje. Kavarno so postavili po vzoru mednarodne metode učno podjetje, ki podarja pomen prakse.

Profesorji, ki smo jih srečali na informativnem dnevu, so tu zaposleni že več deset let. Učitelje navdušuje delo v manjših razredih, v katerih ne sme biti več kot dvanajst otrok. Delo poteka z vsakim posebej, kar ustvarja globoke povezave med dijaki in učitelji. »Za vsakega otroka se trudimo, da iz njega nekaj nastane. Pogovarjamo se, kako bi dijaku lahko še bolj pomagali,« so nam še zaupali učitelji.  Dijaki imajo različne prilagoditve. Nekateri morajo imeti drugačno barvo ozadje, spet drugi večje črke.

Dijaki, ki se sicer ne bi mogli uspešno izobraževati v rednih srednješolskih programih, so vključeni v edukacijski in rehabilitacijski program. Zlasti je primeren za tiste, ki so utrpeli možgansko poškodbo. Tu so programi prilagojeni glede na dijakove potrebe, interese in zmožnosti, zato program tudi ni časovno omejen, napredovanje dijakov pa temelji na individualnih kriterijih po načelih personaliziranega kurikula, kjer je določeno tudi interno izobraževanje in obiskovanje srednješolskih programov. Pomemben del pa je tudi praktično delo, ki poteka pod mentorstvom delovnega inštruktorja in likovnega pedagoga, v pomoč pa je tudi spremljevalec oziroma spremljevalka. Namenjeno pa je krepitvi in razvijanju praktičnih kompetenc. V ta program so otroci lahko vključeni do 26 leta.

Velik pomen vzgojnega programa

CIRIUS se od drugih srednjih šol razlikujejo še po eni stvari, in sicer po natančno oblikovanem vzgojnem programu, ki poteka po pouku v okviru aktivnosti doma. Izvajajo dva programa, in sicer celotedenski, kjer gredo dijaki domov ob koncu tedna in dnevni vzgojni program za tiste, ki vsak dan hodijo domov. Dijaki in učenci čas po pouku preživljajo v vzgojni skupini, ki jo vsak vzgojitelj pelje po vzgojnem programu.  Glavna cilja sta podpora izobraževanju in osebnosti razvoj, s poudarkom  na samostojnosti. Osnova ideja je vrstniško povezovanje in ustvarjanja socialnega okolja.

»Za vsakega otroka imamo poseben načrt in potem spremljamo, ali nam je uspelo ali ne. Če se napredek ni zgodil, se sprašujemo, ali je problem v cilju ali pristopu, potem spreminjamo cilje in pristope. Želimo pomagati otrokom, da najdejo sami sebe z nekimi interesnimi dejavnostmi in da dobijo občutek, da so vredni. Radi bi jih pripeljali do tega, da bodo znali pravilno odreagirati, da bodo znali reševati težave in znati poiskati pomoč.  Želimo, da bi dijaki izboljšali odnos do sebe, krepili dobre odnose in komunikacijske veščine,« je namen vzgojnih programov predstavila ravnateljica doma in podarila velik pomen odličnih sodelavcev, večina izmed njih je socialnih delavcev: «Res so krasni, sem zelo vesela, da imam srčno in delovno ekipo vzgojiteljev. Da delamo dobro, dokazuje zadovoljstvo otrok in staršev, nekateri so pri nas že deset let,« je dodala ravnateljica. Pri programu jim pomagajo tudi prostovoljci iz tujine, ki skupaj z mladostniki v domu preživljajo popoldan, se učijo jezike in se pogovarjajo o medkulturnih razlikah. V domu izvajajo pestro paleto dejavnosti vse od športnih aktivnosti, do kuharskih in umetniških delavnic.

Prednostna naloga to in naslednje leto je samostojnost, kar se vidi tudi v posebnih oblikah vzgojne skupine. V osamosvojitveni skupini mladostniki poskrbijo za kuhanje, pospravljanje, čiščenje, pranje, organiziranje časa  in druga opravila pod strokovnim vodstvom vzgojiteljic. S tem šolskim letom pa so začeli z novo obliko vzgojne skupine na dislocirani enoti v Kamniku. Skupina biva v prilagojenem stanovanju, kjer se učijo samostojnega življenja.

V CIRIUS-u se lahko pohvalijo tudi z obširno zdravstveno enoto, v kateri je približno 40 delavcev, ki skrbijo za ambulantno dejavnost, medicinsko rehabilitacijo (fizioterapija, logopedija, delovna terapija, specialna terapija, kamor spada tudi terapija s konji ) zdravstveno nego in kritično psihologijo. Vsak otrok ima drugo vrsto terapije, saj so za vsakega postavljeni drugi cilji, kaj se želi doseči. Vedno se gleda zdravstveno stanje, potrebe in zmožnosti.  V centru se šolajo otroci in mladostniki z redkimi obolenji, ki prizadenejo enega na sto tisoč ali dvesto tisoč prebivalcev, 40 odstotkov vseh ima cerebralno paralizo, malo manj pa živčno-mišična obolenja,« je povedala Marta Klobčar, vodja medicinske enote.

Kdo se lahko vključi v CIRIUS

V CIRIUS Kamnik so otroci in mladostniki vključeni na osnovi odločbe o usmeritvi, v kateri je nujno opredeljena tudi gibalna oviranost ob morebitnih drugih primanjkljajih, motnjah in ovirah. Odločbo izda pristojni zavod za šolstvo na podlagi strokovnega mnenja komisije za usmerjanje. V odločbi je tudi opredeljeno ali so učenci ali dijaki usmerjeni na izobraževanje in bivanje (celodnevna oz. tedenska oblika usposabljanja z nastanitvijo) ali pa so usmerjeni le na izobraževanje (dnevna oblika usposabljanja).

SORODNI ČLANKI

VREME

Kamnik
scattered clouds
18 ° C
19 °
16.6 °
93 %
1kmh
47 %
ned
31 °
pon
31 °
tor
33 °
sre
32 °
čet
33 °

SLEDITE NAM NA

Najbolj brano