Danes so še uradno odprli novo šestsedežnico Šimnovec na Veliki planini, ki sicer obratuje že od lanskega decembra. Da nova pridobitev predstavlja nov zagon in je primer dobrega sodelovanja med Občino Kamnik, skupščino, nadzornim svetom in vodstvom podjetja Velika planina ter prejšnje vlade s sedanjo, je ob odprtju poudaril kamniški župan Matej Slapar.
Postopek pridobivanja nove šestsedežnice je orisal direktor podjetja Velika planina, d.o.o., Tomaž Štefe, pri tam pa ni pozabil omeniti tudi lepot in posebnosti Velike planine: »Vesel sem, da se je vodstvo Velike planine prijavilo na razpis ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter uspešno pridobilo sredstva za sofinanciranje turistične infrastrukture. Julija 2022 je prišla pozitivna odločba o sofinanciranju, naslednje leto in pol je šlo bliskovito. Pridobili smo gradbeno dovoljenje, na javnem razpisu izbrali izvajalca, tako za gradbena dela kot dobavitelja za sedežnico, začeli z gradbenimi deli, in ko so bila slednja v polnem zamahu, so prišle katastrofalne poplave, ki so Veliko planino odrezale od sveta. Kljub temu smo uspešno nadaljevali z gradnjo, jeseni zaključili vse aktivnosti, pridobili uporabno in obratovalno dovoljenje, tako da je konec leta sedežnica z vsemi dovoljenji lahko začela voziti za najširšo javnost.«
Nova šestsedežnica, ki potnike od spodnje postaje nihalke do vrha v neposredni bližini Gradišča pripelje v slabih petih minutah, je ena najmodernejših v Sloveniji. Odlikujeta jo dve tehnični posebnosti, in sicer odklopljivost in sistem neposrednega pogona, t. i. direct drive. Odklopljivost omogoča, da potniki potujejo z večjo hitrostjo, nato pa se vožnja upočasni pri izstopu, da je ta varen in preprost. Sistem neposrednega pogona je tehnologija, ki je brez uporabe olja prijazna do narave. Ker je varnost obiskovalcev na prvem mestu, je šestsedežnica opremljena z naprednimi varnostnimi sistemi. Vse tri postaje ob sedežnici so iz naravnega lesa. Kontrolne hiške, ki so večje in udobnejše od prvotnih, so zasnovane po viziji očeta arhitekture na Veliki planini Vlasta Kopača: deske so navpične in brez utora, na strehah pa so skodle. S tem so sledili zakonitostim gradnje na Veliki planini in se približali prvotni estetiki.
»Pri postavitvi šestsedežnice je bil največji izziv, kako zagotoviti varovanje narave Velike planine. Zaradi zaščite živali, zlasti pri nas živečega petelina ruševca in koconogih kur, nismo mogli začeti delati pred prvim junijem. Prav tako je bilo treba vso gradbeno mehanizacijo pred prihodom na planino temeljito očistiti, s čimer smo izničili možnost, da bi na planino prinesli tujerodne ali invazivne rastline; tudi ves odvečni material se je odpeljal nazaj v dolino. Po koncu del smo na gradbišču vzpostavili prvotno stanje, kar pomeni, da trave nismo dosejali, temveč smo ustvarili pogoje, da se bo ta samoniklo zarasla v najkrajšem možnem času,« so povedali v družbi Velika planina.
Poleg investicije v novo šestsedežnico je Velika planina v lanskem letu investirala tudi v podporno turistično infrastrukturo v vrednosti pol milijona evrov, in sicer mini otroški adrenalinski park, prostor za druženje, prostor za shranjevanje električnih koles, 20 sodobnih novih električnih koles in polnilnice za polnjenje električnih koles ter prostor za popravilo koles na spodnji postaji nihalke. Na zgornji postaji nihalke in spodnji postaji sedežnice je nov sonaraven multisenzorični park, ki je zanimiv tako za otroke kot za odrasle. Poleg tega so investirali tudi v smučarski trak za otroke in obnovili zunanjo infrastrukturo pri gostišču Zeleni rob.
Gradnja nove sedežnice je tako zaključena, v družbi Velika planina pa že razmišljajo o prihodnjih investicijah. »S pomočjo Zbornice za arhitekturo smo pripravili natečaj in strokovne podlage za obnovo vseh objektov v lasti družbe Velika planina, d.o.o., to so spodnja in zgornja postaja nihalke ter gostišče Zeleni rob. V letošnjem letu bomo začeli pripravljati dokumentacijo do gradbenega dovoljenja, iskali pa bomo tudi finančna sredstva, saj sami te investicije ne bomo zmogli,« je načrte obelodanil Uroš Rak, predsednik nadzornega sveta družbe Velika planina, d.o.o., in začrtal tudi okvirno časovnico, »objekti se bodo urejali od spodaj navzgor, torej bo najprej na vrsti spodnja postaja nihalke, kjer bomo, upam si napovedati, v letu 2025 že začeli z deli. Sledila bo obnova zgornje postaje nihalke, zadnja pa bo prišla na vrsto obnova gostišča Zeleni rob, kjer potekajo še pogovori z zavodom za spomeniško varstvo in naravovarstveniki, kaj lahko naredimo, saj je glede na natečaj predviden večji objekt kot sedaj, za kar bo potrebna tudi sprememba Občinskega prostorskega načrta.«

















