Danes so na sedežu družbe Arriva v Kranju predstavili 45 novih avtobusov, ki bodo obogatili njihov vozni park v medkrajevnem avtobusnem potniškem prometu po vsej Sloveniji. Pet novih vozil bo obratovalo tudi na linijah, ki jih izvaja kamniška enota.
Z vrednostjo 10,9 milijona evrov gre za največjo investicijo v medkrajevni avtobusni potniški promet v Sloveniji, ki poleg danes predstavljenih 45 novih avtobusov zajema še petnajst 23-sedežnih minibusov, ki bodo po naših cestah začeli voziti do konca leta. »Nekaj novih avtobusov bo dodatek obstoječemu voznemu parku, ki šteje 566 vozil, večinoma pa gre za zamenjavo, saj bomo starejše avtobuse zamenjali z novimi. Pred to investicijo je bil vozni park star povprečno 7,6 leta, zdaj s tem nakupom pa okoli 6 let, kar je precej novo,« je pojasnil Bo Karlsson, direktor skupine Arriva Slovenija, ter razkril, da so v načrtu skupine tudi že nove, sicer manjše investicije, »načrtujemo, da bomo vsako leto zamenjali nekaj starejših avtobusov z novimi.«
Na novih avtobusih tudi dostop do interneta
Novi avtobusi, znamke Mercedez Bent Intouro, so dolgi 12 metrov (35 vozil) oziroma 10,5 metra (10 vozil), široki 2,55 metra in visoki 3,365 metra ter imajo dvoje vrat, 77 (62) potniških mest, 55 (43) sedežev in 22 (19) stojišč. Avtobusi dosegajo najvišje okoljske standarde, saj imajo najsodobnejše EURO 6 E motorje. Emisije, ki jih avtobusi spuščajo v zrak, so bistveno nižje od starejših dizelskih avtobusov; z uvedbo novih avtobusov bo Arriva na letni ravni zmanjšala izpuste CO2 za 160 ton. Vsi novi avtobusi so opremljeni s sodobno opremo, ki poleg udobnosti zagotavlja varnost potnikov z vgrajenimi varnostnimi pasovi na vseh sediščih, avtobusi so opremljeni s sistemom za nadzor stabilnosti vozila ESP in novim elektronskim in zavornim sistemom B2E in EBS4+, ki poskrbita za hitrejši prenosi signalov in s tem krajšo zavorno pot. Novi avtobusi so tišji in bolj udobni za vožnjo, imajo zmogljiv sistem ogrevanja in klimatizacije, poleg tega pa okna z dvojno zasteklitvijo, ki zagotavljajo še dodatno zaščito pred zunanjim hrupom in vročino. Udobni potniški sedeži imajo nastavljivo naslonjalo in preklopen integriran naslon za roko pri prehodu. Vsi avtobusi imajo vgrajene svetlobne smerne table, na novih avtobusih je potnikom na voljo tudi brezplačen dostop do interneta.
»S posodobitvijo našega voznega parka stopamo po poti realizacije naših ciljev: trajnostna mobilnost, razogljičenje prometa, manj onesnaževanja okolja in popularizacija javnega potniškega prevoza. Naša želja je, da bi javni prevoz postal najboljša alternativa osebnim vozilom. Verjamemo v slovenski javni potniški promet in se veselimo, da bomo pomemben del njegovega prihodnjega razvoja,« je poudaril Karlsson.
Da bo nova investicija pripomogla tudi k dvema pomembnima ciljema, ki ju imajo na Ministrstvu za infrastrukturo, je na današnji predstavitvi poudarila državna sekretarka Alenka Bratušek: »V tem mandatu imamo na ministrstvu dve veliki prioriteti, in sicer zeleno in bolj kakovosten javni potniški promet. Promet je tisti, na katerega moramo biti še posebej pozorni, ko se pogovarjamo o doseganju okoljskih ciljev. Prav na tem področju bodo morali biti naši napori največji. Druga prioriteta je kakovosten javni potniški promet, ki ga želimo še bolj približati ljudem, da se bodo v še večji meri odločali za to obliko prevoza. Na Ministrstvu za infrastrukturo si želimo, da tudi ostali naši koncesionarji sledijo temu, da se vozni parki v prihodnosti izboljšajo.«
Voznikov je premalo
Sodobni vozni parki so sicer prvi pogoj za bolj privlačen javni potniški promet, a ključni so ljudje. Podobno kot mnoge druge panoge se tudi prevozniki srečujejo s pomanjkanjem delovne sile. Četudi so eden največjih prevoznikov v Sloveniji, je situacija enaka tudi v družbi Arriva. »Primanjkuje voznikov avtobusov. To je trenutno največja težava v naši panogi, a tako ni le v Sloveniji, temveč po vsej Evropi,« je izpostavil Karlsson. V družbi Arriva se s težavo soočajo z različnimi spodbudami za zaposlene, kot je sofinanciranje vozniškega izpita D1 in D kategorije, skupaj z ostalimi prevozniki v združenju za promet pa se o spremembah na tem področju pogovarjajo tudi z ministrstvom. »Težavi sta predvsem v starosti, potrebni za opravljanje vozniškega dovoljenja, ki mora biti vsaj 21 let, in obvezno znanje slovenskega jezika pri tujih zaposlenih,« je dejal Karlsson.