Nedavna podražitev cen goriva je pokazala, da smo Slovenci še kako odvisni od prevoza z osebnimi avtomobili. Kljub veliko govora o trajnostni mobilnosti število avtomobilov v Sloveniji iz leta v leto raste, enako velja tudi za modronovične občine.
Če je bilo po podatkih Statističnega urada (SURS) v Sloveniji še leta 2018 1.189.397 avtomobilov, je v letu 2021 njihovo število narastlo na 1.238.156, kar je 48.759 avtomobilov več, torej približno 4%. Slovenija se tudi po podatkih portala confused.com s 556 avtomobili na 1000 prebivalcev uvršča na visoko deseto mesto med 29 evropskimi državami, medtem ko se glede na število avtomobilov na gospodinjstvo uvršča na deveto mesto z 1,27 avtomobila na gospodinjstvo.
Kot je razvidno iz spodnje tabele (vir: SURS), število avtomobilov narašča tudi v modronovični regiji. V letu 2021 je bilo sicer največ avtomobilov v Domžalah (20.658), sledijo Kamnik (16.572), Mengeš (4.601), Komenda (4.028) in Trzin (2.840). A če upoštevamo še število prebivalcev, se lestvica nekoliko spremeni, saj imajo največji delež avtomobilov na prebivalca v Trzinu, sledijo Komenda, Domžale, Kamnik in Mengeš.
2018 | 2019 | 2020 | 2019 | |
Slovenija | 1.143.150 | 1.165.371 | 1.170.690 | 1.189.457 |
Domžale | 19.657 | 20.100 | 20.267 | 20.658 |
Kamnik | 15.900 | 16.272 | 16.335 | 16.572 |
Komenda | 3.741 | 3.894 | 3.958 | 4.028 |
Mengeš | 4.272 | 4.361 | 4.489 | 4.601 |
Trzin | 2.677 | 2.753 | 2.776 | 2.840 |
Ali se bomo v Sloveniji primorani odpovedati “udobju” avtomobilov in začeti razmišljati bolj trajnostno, bo sicer pokazal čas, a dejstvo je, da številni dejavniki (dražitev goriva, avtomobilov itd.) kažejo v to smer. Če bi v to enačbo v prihodnosti vključili še urejen javni prevoz in kolesarjem prijazno infrastrukturo, ki je danes pogosto vse prej kot to, potem trajnostna mobilnost niti za Slovence ne bi bila zgolj floskula.